Magövningar

Nu sätter strandsessongen snart igång, och jag har betsämt mig för att om jag ska lyckas bli normalviktig och ändå följa med till Grekland, så vill jag a en vältränad kropp.
Så därför så har jag tänkt att jag ska göra 80 sittups per dag och så gör jag dem här magövningar 2-3 gånger om dagen.
Otränad som jag är, så är dem här övningarna väldigt jobba. men det är bara att bita ihop och köra, så mycket man bara orkar.

Magövningar

1. Bryggan
Lägg dig på en mjuk matta och placera dig med rumpan i marken och knäna lätt böjda. Lyft upp rumpan så att du får 90 grader mellan smalbenen och låren. Håll uppe i samma position 3-5 sekunder och återgå till utgångsläget.

Magövningar, bryggan

2. Cyklingsmanövrering
Ligg rakt ner på med din rygg pressad mot golvet. Sätt dina ben i 45 graders position och händerna bakom huvudet. Gör sedan samma rörelse med benen som när du cyklar och rör din vänstra armbåge till ditt högra knä och sedan din högra armbåge till ditt vänstra knä.

Magövningar, cyklingsmanövrering

3. Benlyft
Lägg dig ner på rygg på en bänk så att du har rumpan precis utanför bänken och benen fritt hängande i luften. Lyft sedan benen uppåt så att de kommer i 90 grader och återgå till utgångsläget och upprepa sedan övningen.

Magövningar, Benlyft

4. V-up
Lägg dig ner med ryggen mot golvet eller matten och håll händerna ovanför huvudet. Res benen samtidigt som du reser bålen och sträck dig mot fötterna med händerna. Gå tillbaka till ursprunglig position och upprepa övningen.

Magövningar, V-up

Ha en bra dag

Carro


Kommentarer
Postat av: fröken elin

jag vet:) jag älskar att åka dit! ha en bra dag du med

2008-04-29 @ 14:23:07
URL: http://frokenelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0