Brandkåren

Igår kväll vid 21.00 tiden när j ag står ocg kör Rockband här hemma, för första gången.
Så mitt i låten så slår en blixt ner.
Och det var ingen liten blixt heller, utan den slog ner här nere i centrum 5 minuter härifrån och det vart ett jävla brak när den slog ner.
Alex som var i centrum just nu, sa att folk hade slängt sig ner på marken och allt eftersom att dem blivit så rädda för att detn slagit ner så nära.

Så Min Granne kom in hit (som vanligt) eftersom att hon är så himla rädd för allting, och mitt i allt så kollar jag ner i skogen som ligger bara några meter från vårt köksfönster, och då ser jag hur det rycker i en lampa, samt massa eldlågor.
Båd ejag och mamma får panik och mamma slår 112 föär att ringa hit brandkåren innan elden spridit sig.
Och brankåren frågade verkligen om vi var säkra på att det brann eftersom att brandkåren hade lite mycket att göra och så, och jaa vi var helt säkra på det.
Så mamma gick ner för att möta dem.
Dem satte på syrèner och polisen kom och allt.
Men grejen är att precis efter att mamma ringt dem så började det verkilgen att ös regna.
Så när brandkåren tillslut kom, så hade elden redan lagt sig, eftersom att det började regna innan den hunnigt sprida sig.

Snacka om att jag och mamma kände oss lite dumma efteråt hehe
men bättre en gång för mycket än en gång för lite :D

ha det bra
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0