Det är ju helt sjukt

satt och chattade med Linnea lite tidigare ikväll, och frågade hur det var i skolan idag osv eftersom att dem i Engelbrekt började i skolan idag.

Och hon sa att allt vart nästan som vanligt och lite sånt. MEN att deras Sheman inte alls var nått bra

Så vadå? tänkte jag slutar ni sent eller vadå?

då sa hon att dem slutar 16.30 varje dag förutom på tisdagar.

okej tänkte jag, några timmar senare än vanligt, men då börjar ni senare än 8.00 eller hur?
Nej dem börjar prick 8.00 varje dag.
Och går alltså i skolan i 8.5 timme varenda dag.

Det är ju helt brutalt.
pratade med Vasiliki lite också, och hon sa samma sak. Shemanen är helt brutala.
Tänk er man går upp vid 6.00 tar t-banan vid 7.00 och är hemma igen vid 17.30.
12 timmar varje dag går helt åt skolan.

Pratade med mamma om det också och hon sa att hon hade gått och protesterat om hon jobbat på den skolan.
Så det är just det som linnea ska gå göra imorgon.
för dem har tydligen fått en ny BT Rektor, som har gjort det där shemat.

så nu kan ni gissa på att jag är glad över att jag bytte från Engelbrekt.
har absolut inte haft någon ångest över det hehe.

ha en trevlig kväll!

carro


Kommentarer
Postat av: Kurdtjetjenen

oha va e de för schema? de e en skola inte ett fängelse :O

2008-08-18 @ 22:25:51
URL: http://alankurdtjetjenhamza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0