Läst

Nu har jag suttigt oc läst boken nu i över en timme.
Tog en liten Paus också när grannen kom in, och sen så har jag, mamma och Alex precis ätit middag.

Jag kom på att jag inte skrivit vilken bok som kommigt, men det är boken som heter "Jätten i Spegeln" och är en bok av Helen Arkhem, som skriver om mikeala och hennes liv ut ur anorexin.

har läst runt 100 sidor nu, och den är verkligen suuper bra!

Med kroppen som fiende
Det finns tjejer som ständigt ljuger. Som säger Nej tack, jag åt nyss, trots att deras kroppar plågas av hunger. Det är tjejer som tror att de blir feta av att dricka ett glas vatten. Tjejer som är på väg att svälta sig själva till döds. Sjukdomen de lider av är anorexia nervosa. En av dem som drabbats är Mikaela, en helt vanlig svensk tjej. I elva år har hon kämpat mot ätstörningar, tvångstankar och matångest. Perioder av hetsätning har varvats med perioder av självsvält. Vikten har pendlat dramatiskt, mellan 80 och 40 kilo. Jätten i spegeln är Mikaelas historia, under hennes kamp för att bli frisk, berättad av journalisten Helene Arkhem och fotografen Maria Östlin som följde henne under två år. Men också berättad direkt med Mikaelas egna ord; genom utdrag ur hennes dagbok. Boken innehåller också en faktadel, med svar på de vanligaste frågorna om anorexi och andra ätstörningar.


 och bilden på den här framsidan är det till och med Mikaela som har ritat.

men nu ska jag fortsätta läsa lite, för om två dagar kommer det tre nya böcker hem i brevlådan hehe
Har nog blivit lite bokgalen just nu XD

Men ha det bra
Carro

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Carro! Vad glad jag blir över att du gillar min bok. Jag håller alla tummar jag har för att du ska bli frisk snart. Vill du höra av dig till mig så är min mejladress [email protected]

Ha det bra!

Kramar/Helene

2008-08-25 @ 21:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0