TheSims historia

nu är det klart med att theSims2 Livet i Lägenhet kommer ut den 28/8, ochd em har också kommigt ut med det på hemsidan.
Allstå en vecka kvar från och med idag! men blev lite besviken eftersom att jag hade för mig att den skulle komma ut den 21/8 alltså idag.
men men...har man väntat ett par månader så kan man väll vänta i en vecka till :)

Men en ännu bättre nyhet för alla Sims galningar där ute är också att Jag läste på http://www.simsnorden.blogg.se/ att TheSims3 kommer ut i butikerna den 19 februari 2009. Och jagh kan säga att jag blev väldigt chokad över datumet.
trodde inte att den skulle komma ut föräns i April + massa förkeningar.
Så, alltså om 6 månader smäller det!!!!



Så, hur kommer det nu sig att jag älskar TheSims så mycket som jag gör?? för jag älskar verkligen att köra thesims och jag kommer också alltid att göra det. Eller iallafall ett par år till, sen vet man ju inte när maxis tänker sluta att tillverka expansioner och sånt.

Men hur som helst, såhär ligger det till!!

Ända sen jag gick i typ vad ska vi säga, 3an så har jag alltid tyckt att theSims vart ett super roligt spel, där man själv har controllen över allting!
men jag hade aldrig testat det eftersom att vår dator var så gamal på den tiden att den inte klarade av pc spel.
Men sen kom det en dag, när Alex kom hem med TheSims 1 till ps2, och vi började köra den. det var omkring ibörjan av år 2005. Jag, och mina kompisar jag var med då, tex mariama, zeineb och Amina, Varje gång Mariama sov över hos mig, så spelade vi TheSims 1 tillsåär 6 på morgonen. Vi tyckte det va SÅ kul.

Men det jag inte viste va att pc versionerna är 100 tusen gånger bättre.
Så när thesims2 kom ut på ps2 så gick jag den i födelsedags precent av mamma.
Och jag spelade och spelade. Man fastnat lixom i spelet på något sätt. Och det var inte bara jag som gjorde det, utan alla mina kompisar också. Det ända vi pratade om var theSims.

Men julen 2006, så fick jag spelet till PC och vi hade en väl fungerande dator, och snacka om att jag nästan blev spelberoende.
Allt man kunde göra på dator som man inte kunde till ps2, det var helt overkligt.
Har alltid älskat sånna spel, där JAG har kontrollen över ALLTING, särskillt då simmarnas liv.

Så sen har det bara fortsatt, Jag och Amina snackar fortfarande bara om thesims, om dem stora husen jag bygger, eftersom att jag vill bli arkitekt, eller inredningsarkitekt nån gång i tiden så är det extra kul att bygga simmarnas hus. och göra det till ett riktigt drömslott.
Medans amina bara gör en enkel fyrkant till simmarna haha men iallafall, dem flesta som börjar med theSims slutar aldrig haha men samtidigt så tycker jag att theSims är ett spel man spelar i perioder.
vissa peroder sitter man som fastklistrad framför datorn, och vissa perioder vet man inte enns vart skivan ligger.
 Men det som är roligast det är också att theSims tillhör ALLA. Både stora och små!

när man läser i forumen på http://www.thesims.se/ så märker man att där blandas folk så små som 6-7åringar up till 30 åriga medelåldersmännsikor.

ja, så det var min histora det hehe

Ha det så bra
Carro

Kommentarer
Postat av: Anonym

eftersom att jag vill bli arkitekt, eller inredningsarkitekt nån gång i tiden så är det extra kul att bygga simmarnas hus. och göra det till ett riktigt drömslott.



Haha håller med dig precis där jag vill också bli arkitekt, designer... ngt åt det hållet och de e lite de jag älskar att kunna göra i thesims, att bygga och se hur det blir :)

2008-08-23 @ 22:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0