Australia

Iförrgår var jag och en kompis på filmen Australia (med Nicole Kidman, Hugh Jackman) och, tänkte att jag måste ju gå på bio lite nu på lovet också eftersom att jag fått så mycket biobiljetter i julklapp.
Hennes Pappa och hon kom och hämtade upp mig vid 13.00 tiden , och vi tog den tidigaste bion som gick klockan 14.00 på Heroncity.
Vi var framme redan vid 13.15 och hennes pappa gick i förväg och beställde biljetter och Popcorn, medans vi gick iväg till Mcdonalds eftersom "min kompis" inte hade ätit någonlunch.

Vid 14.00 satt vi i biosallongen och hennes pappa hade bjudit mig på både Bio och popcorn vilket ju var väldigt pinsamt eftersom jag ju redan hade massa presentkort, men det får bli att jag bjuder henne nångång också, kanske nu på lovet eller någon annan gång.

Men hursomhelst, så var det ju evighets lång reklam också så filmen började inte föräns 14.20 och slutade strax innan 17.00.
Jag gillade Australia men jag hade hellre kollat på en rolig komedi eller nått sånt, men grejen var den att när jag ringde min kompis så kunde vi verkligen inte bestämma oss, antingen hade hon redan sett filmen eller så gick den på väldigt konstiga tider, så tillslut fick det bli Australia iallafall, men filmen var någurlunda bra och den gick att kolla på, men vart lite långtråkig i längden och man trodde hela tiden att den skulle ta slut men när man sedan kollade på klockan insåg man att det faktiskt var en timme eller två kvar på filmen.
Själva filmen var 2.45tim lång.

Slutbetyg för "Australia" 3/5 trots att den enligt mig var väldigt långtråkig så var den också både ganska spännande och sorlig, och väldigt bra om man gillar dramafilmer.

Hjälten Hugh Jackman och hjältinnan Nicole Kidman får varandra redan i mitten av filmen. Efter det exploderar Australia i en svulstig kavalkad av...allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0