Så vart min Resa till grekland

Planet gick från Arlanda 17.00 den 9 juli.
Vi mellanlandade i Prag i 3 timmar, tills nästa flyg till Athen kom.
Vi passade på att gå äta middag någonstans och efter en timmes letandes så bestämde vi oss för att gå äta på närmaste restaurang.
För det första så var det bara en timme kvar tills flyget skulle gå, sen när maten kom, så var det helt fel mot vad vi beställde,
Och när vi sedan fick vår mat så var det sten hårda potatisar, en torr pizza bit, samt en otrevlig servitör.
Ingen höjdar middag precis.


Men vi kom iallafall fram till Athen tillslut, och vi stannde hos mina farföräldrar i ungefär tre dagar, innan vi tog tåget till Thesaloniki, där Lina har en egen Lägenhet mitt inne i stan.
Och jag kan säga att jag föredrar Thesaliniki före Athen.
Efter att ha vart där några dagar, och bara slappat och gått ut på stan på kvällarna, så ringde Lina upp ungefär 40 hotel, i chalkidiki.

men eftersom att alla redan var fullsatta så var det bara att leta upp fler hotel.
När Lina ringde upp ett 5 stjärnigt Hotel så fick vi tag på en sweet på det hotellet, men då var problemet att Sweeten var för tre personer medans vi var 6 personer.

Så det var bara att leta vidare.
Tillslut fick vi tag på Ett hotel som heter Glavas inn, och fick tag på ett rum för 6 pers.
Så det var bara att bege sig ut till ett av dem tre fötterna.


När vi kom Fram till hotelet så gick vi raka vägen ner till Havet.
Lina vart lite besviken på att vi inte fick rum på Gerakina Beach, (en stor hotellanläggning) som låg i närheten av Glavas Inn.
Men iallafall, så dem närmaste dagarna på hotellet, så låg vi bara och slappade vid poolen, drank sommardrinkar och gick på disco på kvällarna (på gerakina beach hehe)

Så dem dagarna va verkligen soft.
Och dem två veckorna gick verkligen suuper fort.
I förrgår började vi åka tillbaka till Athen, och tog sedan planet hem till sverige därifrån.

Så, så vart min resa i Grekland!

kramar
carro

Här är lite bilder på vårt Hotell!!

(fler bilder från min kamera kommer så fort pappa och lina kommigt till sverige)

(gerakina Beach)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0