Ändra bakrunden till bloggen!

Har fått rätt många komentaren av folk som undrar hur man ändrar bakrunden.
Det är faktiskt inte så svårt som man kanske tror.
Det jag gjorde va att jag googlade tex designa din blogg och lite sånna namn, och sedan kom det upp olika bloggar som hjälpte folk med det.

Men nu tänkte jag att jag skulle skriva hur man gör.
Du kan använda dig av photoshop, paint eller liknande program eller baraa ta en vanlig bild.
när du har gjort det...

1. Klicka på skapa, sedan på bild.

2. Ladda upp bilden i ungefär 800pixlar om du har "retro blue"

3. klicka på bilden så att den förstoras, och kopiera sedan urlen som står i internetfältet ni vet där man trycker http://www.någonting.se/

4. klicka på design redigera stilmall, och klistra in urlen där det står..
 background:
#FFFFFF url(https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/492158/images/2008/__1209030938_5031830.jpg);
klistra in den mellan ( ).

5. förhandstitta och sparat om du blir nöjd.

Det finns särskillda bloggar som hjälper folk med detta, så det här kanske inte vart den bästa hjälpen precis, men den kanske hjälper någon iallafall hehe

Kram
carro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0