Hemma igen!

Slutar ju 16.00 på Måndagar eftersom att vi har keramik den sista timmen då vi derjar och lite sånt.
Faktiskt jätte kul :)
Nu ska jag strax äta middag, gör det nog när Alex och mamma gått på Gitarren.
Sedan blir det antingen lite jogging eller the sims, tror nog mer på Jogging idag eftersom att tankarna bara blir mer och mer.
Jag vet att det bästa är att kämpa och inte att fly, men jag klarar verkligen inte det här längre.
Okej jag är inte så deppig som jag nu låter hehe men bara några kg ner sen skulle jag vara jätte nöjd nu fram tills sommaren,

Vår Dietist kom och pratade idag efter första mellisen. Och hon pratade om förbränning och lite sånt, och om jag ska vara helt ärligt så har jag inte haft nån aning om vad jag gjort med min kropp.
Jo det här gör man då..
Rubbar hunger/mättnads känslorna
Inget östrogen ikroppen = benskörhet
inga kolhydrater = inte kunna konsentrera sig
och massa massa mer, .

Undersökning på 50-talet...
Ett hundra tal psykiskt och fysiskt friska män var med på en undersökning på 50-talet där dem skulle halvera allt dem åt.
DVS åt dem för 2000kcal om dagen så fick dem bara äta för 1000kcal i ett halv år.
Dem fortsatte med det, och tillslut började vissa hetsäta eftersom att hjärnan säger till att den vill ha mat och då tappar man kontrollen.
 Och ALLA pratade konstant om mat, och vad dem skulle äta, dem lagade mat mer och mer glömde alla sina gamla intressen och fick matlagning som sitt största.
När processen var slut så utbildade vissa sig till och med till kockar.
Och tillslut tog en måltid närmare 2 timmar att äta upp, och männen blev kännsligare, fick ångest, och drog sig undan.

Så så gick det till, nu kommer inte jag ihåg exakt hur det gick till. men jag ska kolla lite på gogle om man kan hitta lite om det.
Det menar altså att man kan vara hur frisk som helst psykiskt men ändå få samma symptom som en anorektiker.
vilket vissar att sjukdomen inte alls är så psykisk som man tror, själva sjukdomen sitter ju i huvudet, men det mesta som händer med en, händer ändå fysiskt i kroppen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0