I Tisdags

Mellan natten till Tisdan somnade jag vid sådär 2.00 tiden och va sen tvungen att gå upp vid 7.00. Ingen höjdare precis!
Så jag kämpade i mig två äckliga koppar kaffe på morgonen för att överhuvudtaget klara av Skoldagen.
Så jag vart i skolan som vanligt och det gick väll någurlunda bra, kände mig inte så trött men däremot så var ju min kropp inte så pigg satt det gick lite sådär i slutet av dagen.
Men vår franska vart inställd så vi som inte skulle göra provet igår fick gå hem redan vid 12.40 tiden.

Då åkte jag och Regina Hem till henne och vi började med att dela ut tidningar som hon gör varje tisdag.
Det tog ungefär två timmar innan vi sedan gick hem till henne och fortsatte plugga eftersom vi både två liger rejält efter just nu.

Så vid 19.00 tiden åkte jag hemifrån henne eftersom att jag hade piano vid 19.20 tiden, så jag tog bussen men eftersom att det va så mörkt ute så såg jag inte vart jag skulle av nånstans.
Så jag väntade bara på att se bredäng centrum någonstans eftersom att det är där jag har piano.
Men så helt plötsligt ser jag sätra husen, ochtänker att jag nu har åkt för långt eftersom att bussen bara körde förbi stationerna eftersom att ingen tryckte på knappen.
Så jag tryckte på knappen och gick av. Men då ser jag att jag är kvar i mälarhöjden, och det spöregnar ute och det är ungefär 1 km till Bredäng och endast 5 minuter tills Pianolektionen börjar.
Så jag Sprang och sprang ända tills jag såd dem långa höghusen i bredäng. Och Mina skor v a helt genomblöta och jag sprang där med min stora tunga väska med massa skolböcker i.

Men tillslut så hamnade jag rätt iallafall och kom ungefär 5 minuter förkent till lektionen.
Men då släcker all personal ner och Min lärares dörr va stängd vilket den aldrig brukar va, så jag väntade där i 10 minuter innan jag sedan gav upp och åkte hem.
Men sen när jag åkt en station så ringer mamma och säger at Min lärare christer just ringde henne och sa att han gått ut för att kolla om ja va där, men att jag inte vart det.
Så mamma ringde tillbaka och förklarade allting och sen så ordnade sig allit iallafall.

Så nu hoppas jag att jag kan få ha en Pianolektion utan massa krånger i Mälarhöjden nästa tisdag hehe.

Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0