HE`s Back!!

Darin släpper nytt album

Äntligen kommer dina fans att SKRIKA av glädje igen, hur känns det nu Darin inför din fjärde albumrelease?
Känns väldigt spännande, jag har jobbat väldigt länge med den här skivan och gjort allt jag kan för att det ska bli så bra som möjligt.

Vad kommer skivan heta och och varför har du valt just det namnet?
Skivan heter Flashback efter en av låtarna som finns med på skivan.

Vad är det för musikstil och genre på skivan, skiljer den sig från dina tidigare skivor?
Den har ett nytt sound jämfört med mina tidigare skivor, det är fortfarande r&b/pop, men det låter mognare och det är mig som jag är idag.

Vilka har du samarbetat med på den nya skivan?
Jag har mestadels jobbat med RedOne, Novel och Billy.
Stefan och Mango på Murlyn har jag också jobbat med väldigt mycket.
David Jassy, som jag skrivit många melodier och texter med.
Även producenterna Ilya, Jason Ginni och Johan Bobäck.

Har du skrivit några låtar själv?
Jag har varit med och skrivit alla låtar förutom en.

Hur mycket tid har du lagt på skivan?
Jag började dema och skriva låtar för 2 år sen. Har suttit i studion väldigt mycket under det senaste året. Har lagt ner väldigt mycket tid på skivan.

Det har inte gått så mycket tid mellan dina tidigare tre skivor, varför fick vi vänta lite längre denna gången?
Jag har varit i Tyskland, Schweiz och Österrike en hel del under tiden på promotion och jag ville inte släppa något nytt förrän jag kände att det var så bra som möjligt och att jag kände mig helt nöjd.

När släpps skivan i skivaffärerna?
3 december

Vad heter första singeln och när kommer den?
Den första singeln heter Breathing your love och släpps den 13e oktober

Dina fans i Sverige har saknat dig, blir det signeringar och en turné?
Jag har saknat alla fans jag med. Ja, det blir det!

Tack för intervjun Darin
Of course! Tack själv.


OMG säger jag bara!
En jävligt kul sak händer idag åtminstone.
Det här fick mig verkligen på mycket bättre tankar!!!
En ny Singering?? shit  jag kommer snart träffa Darin igen, fy fan va bra!!!
Och kanske kan allting bli som förut med sandra haha du vet nog vad jag menar!!! IIIHH!!!

nej jag vet verkligen inte vad jag ska säga!!
13 oktober det är ju snart ju, ungefär 14 dagar kvar ju!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0