Hjälp??

Jo jag sitter nu här med min hemkunskaps Stencil, som jag har ett läxförhör på, på fredag, och jag fattar verkligen Ingenting när det gäller vissa frågor.
Jag har kollat runt på internet, läst i boken, men hittar inte svaret någonstans, Så därför frågar jag er, som kanske kollat in den här bloggen om hjälp, om det nu är någon som kan det här dvs.

1, vad betyder essentiell?

2. i vilken ordning ska man diska 1....2.....3....4...5... dvs bestik talrikar glas osv?

3. varför ska man inte använda varmvatten från kranen till matlagning och dryck?
( fick för mig att det är för att vattnet kanske inte är så rent eller nått, eftersom att man alltid kokar vattnet när man gör the eller kaffe, man tar det ju inte direkt från kranen, men jag är lite osäker, och eftersom at det blir ett läxförhör så vill jag helst vara helt säker på svaren.

4.  I livsmedel vi äter finns ämnen som vi behöver för att kuna leva. arbeta och må bra. Vilket är det gemensamma namnen på dessa ämnen?


Det var dem frågorna jag inte förstod något av, om någon kan svaren på frågorna, skulle jag bli grymt glad över att gå en komentar med det.


ha det bra!!

carro

Kommentarer
Postat av: sara

1. betyder livsnödvändigt

2. spelar det någon roll alltså?

3. för det inte är kontrollerat, det kan innehålla bakterier som trivs i värmen. men kanske söker din lärare ett bättre och mer faktasvar?

4. vet inte!





haha, jag kunde ju inte svara vettigt på nån av frågorna! sorry..

2008-09-10 @ 17:16:38
URL: http://iwannabethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0