Tips för er med finnproblem

Här kommer lite tips som jag samlat ihop för er som har mycker problem med finnar. Själv är jag inte en av dem som har dem problemen. Jag sover med smink varje natt ibland också med massa foundation men jag har inte ett spår av någon finne i mitt face.
Men det finns ju dem som har ganska stora problem med finnar och acne så sådärför har jag valt att skriva ett inlägg om detta.

Huskurer som "kan hjälpa"
Dra ner på mjökprodukterna Minska intaget av smör, mjölk och ost! Ett tips är att sluta med smör och ost helt, och bara dricka mjölk lite då och då. Det är många personer som får finnar av mjölkprodukter.

choklad är det värsta som finns, den ger tyligen finnar som bara den! Så har du mycket finnar, testa att sluta med chokladen ett par veckor och se om det fungerar.

Pilla dig ALDRIG i ansiktet så sprider sig finnarna

Tvätta dig i ansiktet ofta men dock inte med för starka tvåler

  • Tvätta med ansiktstvätt mot fet och finnig hy (till exempel ACO ansiktsvatten, Cliniderm Pure & CL eller Neutrogena) eller med mild tvål (till exempel Lactacyd). Två gånger om dagen räcker.
  • Kläm inte! Det försvårar läkningen och ökar risken för inflammation och ärr.
  • Undvik feta krämer och oljor. De kan täppa till talgkörtlarna och förvärra aknen. Apoteket har fettfri, fuktighetsbevarande ansiktsgel (till exempel Cliniderm, Moisturising Face gel, Neutrogena eller Vichy Normaderm). Vill du dölja utslagen finns ett hudfärgat stift (till exempel Cover Stick ACO).


Produkter mot finnar och acne
 
fettfri gel som ska motverka acne 44.50

 Acnelösning för rengöring och baddning av feta hudområden 39.50

Neutrogena Visibly Clear Rapid Clear Treatment parfymerad  -en genomskinlig gel som på 8timmar tar bort alla orenheter i huden  65kr

Cliniderm Pure & Clean Deep Cleansing Mousse  -Mjjuks och krämigt skum som rengör huden på djupet 89kr

Cliniderm Pure & Clean Instant Matifying Skin Tonic  - Är ett dubellvärkande ansiktsvatten som effektivt avlägsnar smuts och andra orenheter.89kr




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0