Maskara test

Jag har testat på en hel del olika maskaror under åren. Vet att jag har haft ett maskara test lite längre bak i bloggen, men  nu har det ju gått ett tag och jag är en sån som köper olika hela tiden för att testa på vilken som ger bäst effekt.

Här är tre av mina senast använda maskaror:



Loreal Paris Volume Collagne är en maskara med gigantisk borste. Jag var ju van vid att använda teleskopic maskara med minimun borste när jag köpte den här, vilket var till en början vääldigt ovant. Eftersom borsten var så stor så kom det lät maskara färg på övre och undre ögonlocken och efter en tid slets borsten ut, satt när jag tar ut borsten nu såhär 3 månader senare så är den klumpis, ihopklämd och allmänt förstörd vilket är ett enormt minus. Men det positiva med maskaran är att eftersom den ha så stor borste så blir fransarna gigantiska. Dem blir långa, fylliga och böjda. Själv så är jag jätte nöjd med resultatet :)

 
Loreal Paris double extension mascara
är en två stegs maskara i svart och vitt. Ganska stora borstar vilket ger ett fylligt intryck och den är lättapliserad vilkt betyder att den snabbt ger bra mycket färg och man behöver inte jobba särskillt länge för att få det fylliga intrycket. Men den är väldigt kladdig. Man får va väldigt försiktig när man appliserar på maskaran för det blir väldigt lätt att en kladdar ut sig i hela ansiktet, och det blir ännu kladdigare när man försöker sig på att tvätta bort det med vatten.


Maxfactors 2000 calorie  en rätt så vanlig maskara med normalstor borste. Känns inte som om det finns något unikt med denna maskara utan den är nästan som dem flesta andra. Men ett plus med maskaran är att det ger väldigt FYLLIGA ögonfransar. Utseendet lockade inte mig alls utan ser som sagt ut som vilken maskara som helst. Men fylligheten den ger är ett stort plus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0