Harry Potter och halvblodsprinsen

Som jag skrev i något inlägg tidigare, så var jag och såg Harry Potter och Halvblodsprinsen i Sala. Och här har ni mitt tyck och tänk om filmen...

I början älskade jag filmen. Har tidigare inte gillat dem senare Harry potter filmerna eftersom dem efter "Fången från Azkaban" Dvs del tre bara blivit Too Mutch. I dem senare filmerna får man knappt se någonting med Harry, Ron & Hermione i Hogwarts. Allting är bara Fight, fight, fight från början till slut nästan. Men "Halvblodsprinsen" Var någonting nytt. Den innehöll mer än bara Fight hela tiden. Man fick se Harry återigen gå igenom vanliga lektioner på Hogwarts, Få vanliga "Kärleks" problem, och allt handlade inte om Voldermort. Älskade filmen från början och dem nästa 2 timmarna framöver. Men sen sista Halvtimmen hände något som jag tycker förstörde hela filmen. Eftersom det faktiskt finns dem där ute  som inte har sett filmen så tänker jag inte erkänna vad det var. Men där sjönk den Harry Potter filmen också. Den var värd att titta på, fast med ett otroligt oväntat och sorligt slut, för dem som inte läst boken (eller oss som bara orkade igenom dem första 500 sidorna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0