Betygsvarningar

Kom precis hem från skolan, eller slutade egentligen 13.20 men hade möte hos Gloria från 14.00 - 14,50. När jag kom hem upptäckte jag till min förvåning att jag fått TVÅ betygsvarningar. Ett i Fysik och ett i engelska. På Fysiken förstår jag vekrligen inte vad det är jag har missat eftersom jag fick ett G i betyg förra terminen och vi har ju inte haft nån mer fysik? På engelskan står det att jag har grammatiska fel, och det vet jag om eftersom jag inte har någon som helst koll på "Verb" och grammatiska böjningar, men det som störde mig mest va att det stod att jag har hög frånvaro på engelska lektionerna. Jag har vart hemma TVÅ veckor den här terminen och det var när jag fick tre sjukdomar på varandra och fick käka 30 tabletter pencilin. Jag har inte vart hemma en enda dag den här terminen utan att ha varit Jävligt sjuk! jag har inte enns varit hemma när jag varit lite små förkyld utan jag har vart så sjuk att jag tvungen att åka in till vårdcentralen för att få pencilin. Har jag hög frånvaro för att jag varit hemma i två veckor på tre månader? och utan att ha skolkat desutom, jag har ju för fan varit sjuk!

Jag ringde genast upp mamma och berätta och hon tyckte det lät skit konstigt och ska ringa upp Cissi. I mammas skola I Bergshammra finns det elever som skolkar varje dag och bara kommer när det är stora prov, och dem har starka MVG`n. Ska jag då få IG i ett ämne för att jag varit sjuk i 10 dagar? Tycker det låter as orättvist! Nej det här ska jag reda ut på en gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0