För er som vill börja köra Pilates

Det var inte länge sen jag själv var en av dem som inte enns viste vad Pilates var för något. Men sedan så sålde min lillebrorsa jultidningar i höstas och i just den katalogen hittade jag en Pilates DVD vid namn Teem Unity Fittnes! Och bestämde mig för att jag skulle bli lite vältränad till sommaren. Så jag köpte DVD`n och det är verkligen något jag INTE ångrar.
Jag vart som beroende Av pilates! Dels för att det hjälper mig att hantera stress och slappna av, och dels för att man använder och stimulerar musklerna på ett lugnt sett. Det är alltså inte alls fysiskt anstrända att köra pilates eftersom man gör långa och mjuka rörelser men man känenr verkligen varje muskel man använder, och jag ser stora resultat på mig själv redan nu. Först och främså så övar man magmusklerna i stort sett hela tiden i ett Pilates pass, men man tränar också rumpan och ryggraden. Dvs man får en fast rumpa, snygga magmuskler, man blir slank och musklerna börjar synas på ett snyggt och hälsosamt sett alltså man blir inget muskelberg av pilates. Men man får musklerna att börja synas vilket betyder att man ser vältränad ut.

Men man brukar också säga att Pilates är den tänkande personens perfekta träning eftersom det krävs en hel del konsentration när man utför övningarna.
Här är en film som jag hittat på youtube det är dock ingen nybörjar övning men jag sätter in en lite lättare övning och en för dem som kört pilates ett tag.

Så känner du för att bli lite vältränad och börja köra pilates, kan du ju alltid testa dem här övningarna, kanske blir du som jag helt beroende av det hehe!


Den första är den lite svårare och den andra är den lite lättare. Det var svårt att hitta någon passande video men hoppas dem här funkar!

Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0