Så fixar du de snygga naglarna hemma!

Själv sitter jag alltid hemma några kvällar i veckan och fixar till naglarna. Då målar jag dem inte bara utan jag puttar även in nagelbanden lite grann, smörjer in med handkräm och masserar nagelbanden. här har ni mina tips på hur du fixar de snygga naglarna hemma framför Tv`n.

1. Ta bort gamalt nagellack med acentonfri nagellacksbortagare (aceton torkar nämligen ut nageln)


2.Fila till naglarna med en nagelfil. Jämna till nageltopparna med den grövre sidan och polera nageln med den mjuka sidan.



3. Olja in naglarna samt nagelbanden med nagel eller olivolja...


4. Torka sedan bort all olja, och måla på ett underlack (för att nagellacket ska sitta bättre)


5. Då var det dags för själva målningen! Välj ett snyggt nagellack som du trivs med och stryk över tre gången på varje nagel.


6. Nu målar du på med ett bra topplack, som gör nageln glansigare, och nagellacket håller längre.


Voila! Och du är klar!
(bilderna kommer ifrån expressen.se)

 


Kommentarer
Postat av: Mikaela Urbom

bra tips :D

Kram

2009-09-02 @ 13:19:11
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej, tack för tipset.

Allt bra med dej? :)

2009-09-02 @ 15:13:15
URL: http://ameb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0