Ang sången

Igår när jag kom hem från jobbet så pratade jag lite med Freddes mamma om sjungandet. På senaste tiden har det faktiskt gått hur bra som helst med övandet och jag håller just nu på med schubers Ave Maria. Motivationen till sjungandet sköt i höjden när jag fick välja min egen låt och en soom jag faktiskt klarar av dåra. Vi satt en lång stund och diskuterade olika operor osv och om hur det kommer bli när jag åker på RUM -riksförbundet för unga musikanter i västerås om några veckor. Blir jag och några till klara med vår lilla ensambel så ska vi köra papageno delen ur trollflöjten. Kommer nog bli riktigt kul. Hursomhelst så kommer även hon att komma på min konsertt den 12 maj iår, vilket gjorde att jag känner mig aningen lite pressad nu. Så snacka om att jag kommer öva under lovet. Och som hon själv sa, ta hand om rösten gå gärna med en halsduk runt om, drick inte för mycket alkohol och RÖK absolut inte! Då får Fredrik ge dig en smäll från både dig och mig haha. Viste ni btw att sångerskor försäkrar sina halsar på miljoner? Bara dem som är riktigt stora dåda men tänk vad coolt? Få lite halsfluss och vips så är man miljonär. Okej nå så lätt kanske det inte riktigt är men ni fattar...
Nu ska jag hoppa in i duschen!
Puss på er!
hem
Detta gäller dem som spelar något instrument, sjunger, dansar eller skriver/komponerar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0