Det första jag kommer göra när jag fyller 18

Teckna tele2 abonemang med en Iphone 5 (som lär ha kommit ut i mars 12)
Känns som att det kommer bli ett långt år! 17år måste vara den sämsta åldern i och med att man är så nära på att bli myndig och självständig men ändå inte. Vist är jag fortfarande bara 17år men jag känner mig så överdrivet vuxen ibland, jag menar jag har ju så gott som flyttat hemifrån, till min älskade Fredrik. Jag har ett jobb att sköta, iallafall EN ynka liten SATS räkning som ska betalas varje månad osv. Ändå så finns det otroligt mycket jag INTE får göra en. Jag får inte gå in på krogen och beställa en cider för att jag anses vara för ung (iallafall i Sverige) men om 10månader så är jag helt plötsligt tillräckligt gamal för att gå ut på krogen, ut och dansa, fixa kreditkort, ta lån, fixa egen lägenhet, ta körkort, teckna abonemang, resa utan några tillstånd, skriva under alla papper utan målsam, gå på utvecklingssamtal utan mamma eller pappa och starta företag. Den här gränsen känns just nu så fullkomligt "töntig" då allting bara reduceras på en och samma jävla dag. Men gränsen måste ju ligga någonstans. Nä Fan va jag längtar tills jag blir 18! Att känna den friheten att faktiskt INGEN kan bestämma över mig längre utan jag kan endast själv lära mig utav mina framgångar och misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0