Måla en tavla

Låg och funderade kring lite grejor igår innan jag somnade. Låg och tänkte ganska mycket så det vart ganska svårt att somna tillslut. Enligt mig så är hösten den allra jobbigaste tiden på hela året..Jag tycker folk är galna som tycker hösten är mysig med alla mysiga stickade koftor filmkvällar osv. Jag har försökt. VARJE år tänker jag att DEN här hösten ska inte bli som förra året, den HÄR hösten ska jag minsan shoppa en massa mysiga koftor, nya skor och murra in mig framför en film så ofta det går. Men det funkar inte! Alla känslor jag har inom mig lixom kommer ut och saker jag tidigare "glömt" snarare förträngt kommer fram igen. I år har jag frunderat kring om jag skulle börja äta sertralin igen för att sedan trappa ner till jul. det kanske skulle kunna hjälpa mig mycket! Det är inte så att jag går och bär på mycket för det mesta har redan kommit ut genom Gloria, Mamma, Fredrik osv. Bara det att jag är en person som dras med så otroligt mycket känslor! Känslor som har en tendens att inte visa sig förens tex under den tråkiga hösten. Ibland känner jag tom att jag inte kan njuta av tex Juli månad som är den varmaste sommarmånaden under året just för att jag fasar så mycket kring att det bara återstår några månader till höst! En gamal musiklärare sa en gång till mig att jag verkar vara en person med ganska mycket känslor inom mig och hon tyckte att jag borde fundera kring att kanske försöka få ut dem där känslorna via musiken. Kanske skulle jag testa att sätta mig framför ett Piano och skriva ett stycke bara för att få ut alla känslor. Men jag kom ganska fort fram till att det inte var någonting för mig. Vist pluggar jag musik, jag har ett musikintresse men jag är inte musiker. Om något så är jag sångerska. Jag är ingen musiksjäl jag är en kultursjäl. Kreativ...Igår slog det mig att jag inte målat en tavla sedan bildlektionerna i 9an. Jag kom på hur mycket jag älskar att måla! Måla kan jag göra när jag vill när jag är glad, ledsen deppad eller arg. Sjunga? Det är någonting jag bara kan göra när jag har lust. Ingenting jag dras till när jag mår dåligt. Våren 11 var en ganska jobbig och tid vilket resulterade i att jag inte sjöng och övade så mycket som jag borde. Under sommarlovet övade jag knabbt någonting men det var då sms aker och ting började ordna upp sig. När jag sedan hade min sånglektion i Augusti och ursäktade mig bestämt till maria och sa att jag inte övat nåågonting under sommarlovet och att jag drömt mardrömmar om att det skulle komma kråkkrax ur min hals under första sånglektionen. Men vet ni vad? Vad rösten hade förändrats till det bättre utan någon som helst övning! Då sa Maria att rösten är som en spegel, den visar lixom hur man mår. Det var en klar skillnad mognad av att inte öva någonting av att bara ha ordnat upp saker och ting och börjat må bättre. Nu har jag iallafall bestämt mig att införskaffa akrylfärger, stafli och dukar. För nu när jag känner att känslorna är på väg så ska jag stänga in mig i mitt rum sätta på hög musik och måla, måla och måla.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0