Ang gelenaglar

Nu har jag beställt hem mitt gelekit! Som jag förmordligen får hem på Måndag eller Tisdag! Nu har jag provat på Akryl i en månadstid och tänkte prova på Gele nu i fortsättningen. Jag har pratat med en del personer, nagelbyggare samt läst en del på internet. Det kräver verkligen mer än man tror att bygga naglar! jag har länge fummlat över varför akrylnaglarna jag gjort ploppat bort för minsta lilla! Nu har jag fått reda på att jag har filat naglarna för grovt innan jag börjar bygga nageln. Nagelbädden innehåller så lite nerver så att man inte känner värmen som byggs på när man filar. Detta gör så att nageln omöjligt kan hålla kvar en tipp med material. Det är även information som man kanske inte vet om utan en utbildning! Det är så mycket som vi "outbildade" inte tar lärdom av som ex kan man få alergiska reaktioner av att gå runt med ohördat gele eller om man får gele på huden! Att naglarna kan bli infekterade om man inte är tillräckligt hygienisk, att en uv lampa inte funkar till all gele material utan en viss lampa fungerar till en viss gele osv. Nagelteknologerna är tydligen väldigt oroade över att material säljs hursomhelst till folk över internet (på de flesta ställen kräver dem ditt diplom) innan du får köpa material just för att det kan bli så pass farligt som det kan bli.
Jag har därför valt att köpa hem ett Gelekit och prova på just för att veta om jag gillar akryl eller gele bäst. Under sommarlovet det vill säga om några månader så kommer jag att gå en 4 veckors utbildning (vet inte vilken skolan än) men det ska jag kolla upp! och därefter kunna kalla mig lite mer kompetens som nagelbyggare :) Utbildningen kommer att kosta mig 12 000kr (akryl) eller runt 20 000kr (gele) beror ju på vilken skola såklart! så jag antar att jag kommer få offra min Imac! Och satsa på en vanlig laptop sålänge! suck -.- Men jag tror absolut att det är värt det! Att bygga naglar är verkligen en sjuk kul hobby så jag antar att jag kommer vilja satsa på det som ett fritidsintresse i framtiden :)
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0