Framtiden...

Har såå mycket tankar på framtiden just nu satt det inte sant! Sjukt förvirrad är jag också! Ska jag söka jobbe efter gymnasiet eller börja plugga direkt? ska jag hoppa på ett helt program eller bara enstaka kurser, ska jag läsa upp mina betyg? gaah blir typ galen! På senaste tiden har jag börjat ifrågasätta min tanke om att bli socionom? den studieplanen lockar inte alls lika mycket som psykologprogrammet, men samtidigt så är det ju en väg för att sedan kunna bli terapeut. Men det känns som att jag hellre pluggar till psykolog än terapeut men samtidigt så har jag ju inte dem betygen. Att plugga utomlands är ju dock även det ett alternativ då det inte är lika höga krav på andra ställen. Sveriges klimat (höst/vinter) har påverkat mig negativt så länge jag kan minnas, så varför inte bara dra härifrån och plugga till psykolog någon annanstans?  Mina möten med Gloria är ju avslutade vilket oroar mig lite inför hösten. Ska boka tid för ljusterapi dock men funderar på om jag ska gå via landstinget eller privat. Går jag via landstinget så måste jag dock först få diagnosen SAD och sedan bli remiterad till St Göran, vilket lär bli om några år?? -.-Så därför lutar jag just nu mot kiropraktorkompaniet på Östermalm där man snabbt och enkelt bokar in ljusterapi utan någon remiss privat. I höst kommer det hända grejer känns det som! Ljusterapin ska bokas i slutet av Augusti, högskoleprovet ska skrivas 27oktober, boka tid med syo ang livet efter studenten osv. Men en sak känns iallafall bra, och det är jag äntligen har kommit på vad jag vill göra i livet vad gäller yrkesval. Dock vet jag inte hur jag ska ta mig dit ännu? Seriöst en intagningspoäng på 23 på stockholms universitet, har folk ens sånt? :S 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0