Tunisien here we come!

Om en vecka ska jag och Sofia boka vår resa som vi pratat så länge om! Det blir till Tunisien i 7 dagar, och vi åker den 3 Augusti! Iihh längtar sååå himla mycket! Äntligen ska mina sommarkläder, sololjor, aftersun osv få användas. Måste ta med mig määngder av böcker också efter som jag tänker blir brun! Har snart rensat hela psykologihyllan på biblioteket och just nu läser jag...
Ett barn i varje klass skriven av Christoffer Gillberg. Tog över den efter Amina. Dock tycker jag fortfarande att det står sjuukt lite om ADD. Den mesta informationen om man bortser från dsm-IV kriterierna finns bara på engelska. Men vänta bara...om några år lär det också finnas får jag hoppas! Lät Sonny (som är så neurotypisk man bara kan vara) att göra ett ADD test bara för "att se" vad han skulle gå för poäng, och han fick...3. Jag själv skrev sedan samma test och fick...71 (?) så jag har lite olika alternativ att gå efter 1. Jag har vissa kriterier, det är en extremt luddig diagnos och kanske är jag bara överdrivet glömsk, slarvig och klumpig i personlighet av annan anledning än ett funktionshinder. eller..2. Jag överreagerar. 3 hypokontriker. Jag kanske forskar så mycket kring ämnet att jag själv tror att jag är lider av det. Låt mig få poängtera att jag i tio års ålder kollade på Hitta Nemo och direkt identifierade mig med fisken Doris. Kanske säger en del...Well nu blev det väldigt off topic, men hursomhelst Tunisien here we come! :)
Nu ska jag möta upp Amina och ta en promenad...
Puss på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0