Sluta Röka?

Nu är det inte så att jag Röker, eller har några tankar på att någonsin börja röka eller så.
Men det gör nämligen Mamsen min hehe
Hon har gjort det nu i exakt 20år och försökt sluta oändligt många gånger, med både nikotin tuggumin och plåster.
Längsta uppehållet hon haft har vart i 2 månader eller nått sånt, men det har tyvär inte hållt.
Hon hittar skäll till börja röka igen som tex att hon har det stressigt nu, måste göra det och det.

Så nu har jag bestömt mig för att jag ska hjälpa henne med det.
Ett bra tips för alla som vill sluta röka är att gå in på http://www.apoteket.se/ och kolla in deras Sluta röka program.
Det har inte min mamma kollat in än iallafall, men hon får göra det någon dag nu eftersom att det är tredje dagen utan ciggaretter idag, Men det är inte föräns efter Två veckor, som den värsta krisen kommer för rökaren.

Jag och Mamma har en överänskommelse om att hon ska sluta röka och jag ska inte slarva med mina mål.
Så nu kör hon på med tuggumin och sugtabletter och enligt mig så går det rätt så bra för henne nu, hehe kände mig bara tvungen att skriva ett inlägg om rökandet,
Herri gud det är 20 året nu plus att hon andats in ciggaret rök hela sin barndom. Snart börjar det väll utvecklas någon luncgcanser också, om det inte redan har börjat. och då är det ju kört.
Nej det är det ju verkligen inte värt alltså, Hon ahr redan en kompis som dött av lungcanser och så..
Men det kan ju vara svårt för mig som är ikkerökare att förstå precis som hon har svårt att fatta vad jag har för jävla svårigheter hehe
men men...så vi får se hur det går

ha det bra
Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0