Angående Skolorna

Vart inte mer än ett inlägg igår, eftersom att dagen vart allt mer än lyckad. Så jag hade ingen lust att skriva något då hehe.

Men idag hoppas jag på en bättre dag. Tänkte Ringa Irena vid 12.00 tiden och berätta att allt är klart med västerholm nu, och kolla om vi ska göra något nåndag.
Men sen tänkte jag bara vara hemma och kolla på film och kanske köra lite TheSims 2 eller nått nu när det är så dåligt väder.

När jag och mamma satt och tänkte på om jag verkligen skule byta till västerholm igen så satt vi och vägde för och nackdelar.
Och det var tex att..

Fördelar med Västerholm

Det ligger närmare, vilket betyder att det bara tar 5 minuter att gå till skolan.
Alla minda gamla kompisar går där
trivs bättre i min gamla klass

Och lite andra saker som jag kanske inte tänkte på så jätte mycket hehe
Men om det händer nått, ja som tex att jag börjar må dåligt eller nått som hela tiden hände i engelbrekt, så behöver inte någon åka in till stan och hämtade mig, utan jag kan bara gå hem isåfall..och då menar jag inte att jag skulle bli magsjuk mitt i allt utan om det skulle bli massa problem, vilket jag faktiskt inte tror att det kommer bli.


Bra i Engelbrekt
Bättre undervisning i Engelbrekt.
Musikklassen i Engelbrekt, och + att dem ska spela in en skiva i 8an.

Nackdelar i Väster
Stökigt i klassen (vet inte hur det är nu, men har pratat med mamma om det, eftersom att hon jobbar i Västerholm så blir det för stökigt så har hon sagt att jag kan dra därifrån och inte komma tillnaka föräns det blir lugnt haha, eftersom att det var det som mest störde mig i den skolan eller i min klass hehe)

Nackdelar i Engelbrekt
Långt hemifrån (en timme dit och en timme hem)
Otryggt ifall det skulle hända nått, så är jag så långt hemifrån med ni vet vad)
Blev helt fel från början vilket betyder att jag aldrig kommer kunna trivas i den skolan
Trivdes aldrig, kunde ha ont i magen på t-banan på väg hem när jag tänkte på att jag skulle åka tillbaka dit nästa dag.

Aa det var alla för och nackdelar det.
Jag är en sån som nästan inte kan bestämma nått själv utan jämt måste fråga andra vad dem tycker ibland hehe.
och när jag kollade med min morbror så tyckte han att jag skulle gå kvar i engelbrekt och stå ut två år till.
Men det är bara fr att han inte gillar Västerholm.

och M som går i min klass i Engelbrekt  tyckte att jag fått en chans inte så många får, och att jag bara slängde bort den.
Men när jag pratade om det med mamma och Anna som också är lärare i förrgår när vi var och fikade, så tyckte mamma att det inte skulle spela någonroll änns om det var Adolf fredriks musikklasser jag hoppade av, även fast det är totalt omöjligt att komma in på den, huvudsaken är att man trivs.
Anna tyckte att det här var nått jag skulle bestämma helt själv och skita i vad alla andra tycker, för att jag inte skulle hoppas av Engelbrekt är nått jag kommer få höra från många.

och ja, jag har nu vart att hoppas av Engelbrekt och Pappa kommer ju DÖ när han hör vad jag har gjort,
MEN pappa höll först på med att s'ga att jag inte borde sluta och att skolan är så bra blablabla, men sen när han var med mig i skolan en dag, och såg hur jävla deppig jag var i den skolan genom att ha vart borta så mycket tack vara alla jävla omständigheter och sånt så frågade han mig till och med på vägen hem.
-Vill du att jag ska hjälpa dig så att du får byta skola?
Eftersom att han såg hur förjävligt jag hade det i den skolan.
Jag passade aldrig in, eller så var det jag som helt enkelt kom in fel tid, när jag hade dem här problemen så var det kanske inte så smart att byta skola.

För jag har läst att när man byter miljö nånstans och lixom byter allt det vanliga mot nått annat som tex är flytta, byta skola eller nått, så kan det förvärra hela situationen rejält.
Varför vet jag inte, men när jag satt och pratade med mamma om det här så sa hon att hon inte trodde att jag skulle ha såhär stora problem med det här om jag aldrigf bytit till Engelbrekt, och det är inte tack vare skolan utan det är tack vare att jag var med om en stor förändring mitt i öppningen av mina problem.
Men jag var ju helt normal när jag sökte till Engelbrekt.

Men men..nu vill jag bara glömma 7an, som vart detförjävligaste jag vart med om i hela mitt liv, och en till sak som är bra att skippa med Engelbrekt, är vår gympa lärare Göran.
Nu kommer jag ha Kostas och Linda och jag är 100% säker på att dem kommer förstå mina problem MYCKET mer än vad göran gjorde.
HAn förvärrade ju bara saker och ting medvetet.
Inte bara för mig, utan för alla andra.
VAd är det för nån lärare som blir helt galen på en elev för att hon håller en badyklubba fel, så att hon blirså arg satt hon sticker från lektionen.
Eller när man frågar snällt, -är det här jag ska skriva upp mitt resultat
-HÅLL TYST OCH SKRIV
Det luktar lite damp här alltså seriöst.
En sån lärare borde inte få jobba som l'ärare enligt mig, mamma och massa fler föräldrar så vitt jag vet.

men nu glömmer jag allt och tänker bara försöka se framåt.
Vist är inte Västerholm den bästa skolan absolut inte, men som mamma sa -gräset är inte grönare på andra sidan

Carro










Kommentarer
Postat av: jasin

Är du alex syster??? /Jasin

2008-08-29 @ 15:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0