Darin

Publicerad: 2008-07-11 inga kommentarer Textstorlek: TOGS AV POLIS Darin Zanyar körde alldeles för fort och blev TOGS AV POLIS Darin Zanyar körde

Körde i 140 - förlorade körkortet
Darin: That's life

Tonårsidolen Darin Zanyar blev i onsdags av med körkortet efter att ha stoppats av en polispatrull.

Hastigheten? Över 140 km/h på 110-sträcka.

- Jag ångrar mig så, säger han.

I onsdags stoppades en bil i vild framfart på E4:an utanför Nyköping.

I fordonet satt artisten och flickidolen Darin Zanyar, 21.

Enligt polisen ska han ha hållit en hastighet över 140 kilometer i timmen på vägen, som är skyltad med 110.

Tog körkortet på plats

- En patrull stannade honom eftersom de såg att det gick för fort. De tog körkortet direkt på platsen, säger Jörgen Ingårda, biträdande trafikpolischef i Sörmland.

När Aftonbladet pratar med Darin Zanyar är han djupt ångerfull.

- Vi skulle med en färja till Tyskland, där vi hade en fotografering för nya skivan inbokad. Jag ville komma i god tid och tryckte på gasen - något jag absolut inte borde ha gjort, säger han.

Vad tänkte du när polisen stoppade dig?

- Jag förstod direkt...

Har prövotid kvar

Darin Zanyar tog sitt körkort den 24 januari 2007. Det betyder att han fortfarande har ett drygt halvår kvar på den tvååriga prövotiden, som alla nya förare förses med.

Ärendet kommer nu att prövas av Länsstyrelsen, som ska bestämma påföljden. Han riskerar både flera tusen i böter och återkallelse av körkortet.

- Vad ska jag säga, that's life. Det var otroligt dumt av mig att köra för fort, men det bara blev så, säger idolen.

källa: www.aftonbladet.se


Min komentar om inlägget..
Jaa vad ska jag säga, alla gör vi misstag ibland :P

Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0