Julkalendrar

Kommer ihåg att när jag tidigare idag svarade på dem där julfrågorna, så skrev jag att jag kollat på ett avsnitt av årets julkalender "skägget i brevlådan" eller vad den heter.

Men jag kommer nog inte att se på den mer, och enligt mig så var den allderles för Ojulig eller vad jag ska säga.
Hela kalendern ser ut att utspela sig på ett mental sjukhus och ingenting i den säger mig att det är en Julkalender.
En julkalender för mig ska vara Julig, och mysig, det ska vara mycket snö osv, gärna lita sagolikt också.

Nej men det jag försöker komma fram till är att min favorit kalender abslut är Pelle Svanslös år 1997, fick filmen i julklapp då också kommer jag ihåg, och jag kan lova er att jag till och med nu 11 år senare kan rabbla upp båda videosarna utantill..Jag vart en riktig pelle svanslös nörd på den tiden haha..

nej mina julkalendersdar är nog förbi haha kanske har jag gått och blivit liite för gamal, eller är det dem nya "moderna" versionerna som bara är så himla tråkiga?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0