Första inlägget!

Nu sitter jag här, denna söndags morgon och skriver mitt första inlägg, i min nya blogg.
Okej, hur ska jag börja?
jag kan ju börja med att sammanfatta veckan. Från i onsdags.
Jag hade sovit i omkring 7timmar natten till onsdagen, vilket är jätte bra, eftersom att jag haft sömproblem i nu två veckors tid. Men i skolan var jag ändå sjukt trött, nästan så trött så att jag inte änns orkade vara kvar. Jag var osocial och blev bara tröttare och tröttare. Innan vår sista lektion, som var engelska, orkade jag inte mer, Jag hämtade min jacka och åkte hem.
när jag kom hem, var det första jag gjorde att gå lägga mig och sova.
Jag gjorde det och vaknade inte förens vid 16.30. Jag märkte att det kliade på magen. Jag drog upp tröjan och såg några röda prickar. Men så tänkte jag inte mer på det. Men sen när mamma kom hem, och hon kollade på prickarna så, upptäckte hon att jag hade vattkoppor.
HERRIGUD! vad det ända jag kunde tänka.
jag ska ju på rihannas konsert dag! hur sak jag göra? Men jag gick ändå. Jag kunde ju inte ringa och svika Sandra nu. Gud nej det fanns inte änns i mitt huvud att jag skulle ställa in det.
Så var det bara att skynda på, på med kläder, smink,packa väskan m.m.
 Vid 17.30 gick jag hemmifrån. Jag skulle möta sandra vid globens t-bana kl 18.30.
vi skulle nämligen på Rihanna, som hade konsert på hovet.
När jag och Sandra kom fram till hovet, ungefär en timme innan, så möttes vi av en jävligt lång kö, vid insläppet. Insläppningen började inte förens vid 19.00. Men iallafall, först var det förband. Adam Tensta.
han var inte sådär jätte bra. inte min musiksmak direkt :P Men jag och Sandra var så himla nöjda med våra platser. Vi fick dem Bästa platserna på läktaren.
vid 21.00 började Rihanna och höll på i en timme ungefär. Konserten var hur bra som helst, men lite jobbigt bara eftersom att jag hade hur ont i huvudet som helst. Men så fick det vara. Kunde inte tänka på alla som jag skulle smitta denna kväll :P
Men iallafall för mig så får konserten en klar 4a av 5
ha det bra / Carro

Rihannas resension från Aftonbladet!
saggig superstjärna Rihannas konsert förstörs av skräniga rockgitarrer, trist scenografi och hemska scenkläder. "Både världsstjärnan Rihanna och hennes fans förtjänar en bättre show", skriver Aftonbladets Jenny Seth. Foto: CAROLINA BYRMO

Rihanna trist - och porrig



Rihanna

Konsert på Hovet, Stockholm.

Bäst: "Don't stop the music".

Sämst: Rockifieringen.

Jenny Seth: Fansen förtjänar något bättre

Om arrangörerna hade infört elgitarrsförbud i stället för att fridlysa paraplyer kunde den här konserten varit tusen gånger bättre.

Nästan alla de låtar som superproduktiva Rihanna gjort till jättehits på bara två och ett halvt år, lyckas nämligen konsertproducenten förstöra under en dryg timme.

Dancehalldängorna "Pon de replay" och "Break it off" görs i hemska, rockskräniga versioner och sången dränks i oväsen och gitarrsolon.

Och Rihanna, vanligtvis snygg och nytänkande fashionista, har i kväll en trist porrig s/m-look med hotpants, behå och lårhöga stövlar i svart lack.

Pumpiga "Don't stop the music" och "Push up on me" är, tillsammans med fina balladen "Hate that I love you", de enda som undgått rockstraffet.

Tack vare publikens allsång klarar sig också "Unfaithful" ganska bra.

Saknar fyrverkerier

Att pojkvännen Chris Brown aldrig dyker upp som gäst var väl ganska väntat, men vad är ursäkten för tråkig scenografi, daterade danssteg och fula kläder?

Inte ens "Umbrella"-finalen bjuder på något extra.

Var är fyrverkerierna, färgerna och konfettin liksom?

Visserligen är det lite spektakulärt när en otroligt fånig keyboardist råkar missa att fånga sin bärbara keytar, som han kastat upp i luften, och instrumentet går sönder.

Men jag tycker nog att både världsstjärnan Rihanna och hennes fans förtjänar en bättre show än så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0