Amanda Jenssen!

Satt på T-banan i morse och läste både stockholm city och metro.
I båda stod det om att Amanda Jenssen äntligen kommer släppa en egen skiva.

Gick nyss in på hennes webbsida och hittade det här..
Sedan Idol-finalen har Amanda fått flera erbjudanden om skivkontrakt, men enligt medier har hon valt att inte förhasta sig i valet. Men nu verkar det som om hon har fått (valt) ett skivkontrakt med Sony/BMG och planerar nu att släppa sin första skiva senare i vår.

Sydsvenskan rapporterar att redan inom kort ska hon släppa sin första singel "Do you love me" och att arbetet med hennes debutskiva är i full gång, samt att plattan beräknas att släppas nu i vår.

Enligt Aftonbladet kommer Amanda Jenssen att få hjälp med låtskriveriet av bland annat Marit Bergman och Vincent Pontare, men kommer även att ha med fyra egenskrivna verk på albumet.

Aftonbladet skriver också att det planeras en turné med Amanda Jenssen nu till sommaren och det här tror jag är något som många har sett fram emot.

Någon mer än jag som längtar tills den kommer ut? tänker absolut köpa den. Har Redan Marie Picassos skiva, men för mig så spelade det faktiskt ingen roll vem som vann eftersom att både är väldigt olika, men ändå väldigt bra :)

ha en trevlig kväll
Carro


Kommentarer
Postat av: nicole

njea. lockar mig inte alls att köpa hennes cd. men jag förstår att väldigt många gillar henne typ av musik! kram

2008-05-06 @ 20:42:23
URL: http://nicoliis.blogg.se
Postat av: karolina

jag tycker marie picasso är bättre =)

2008-05-06 @ 21:00:49
URL: http://thegirlbehind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0