Allt som nu har hänt

Jag sitter här hemma från skolan idag, tack vare min förkynlning.  Den har blivit rätt så extrem nu tack vare att jag inte vilade up mig så mycket i helgen.
Jag åkte ju till pappa och dem i lördags och i går åkte vi på skärgårdskryssning och sen till Grönan, så nu sitter jag här lite dåligare än i fredags, om inte lite dåligare till och med.
Men iallafall, så vart det ett litet missförstånd igår på Grönan precis innan vi skulle gå hem.

Först, så blev pappa sur på lina för att hon köpte åkband till oss, eftersom att han bara ville vara där en liten stund för att sedan åka hem och göra nått som han skulle göra innan han åker till cypern idag.
Så då pratade inte han med Lina (omoget om inte värre)'
Jag kan inte förstå hurman kan hålla på så på någons födelsedag, jag menar kunde inte han åka hem om han nu inte ville vara kvar på Grönan också är vi kvar.
Men jag förstår ändå pappa som ville åka hem.
Men varför inte lösa problemet på plats, som en normal vuxen människa, och sen är alla glada? istället för att vara sur och otrevlig på hennes fördelsedag desutom.
Och sen bara dra ut på problemet.

gud vet vad, han gjorde när em hade åkt hem.
Men det var inte det som var missförståndet, För Linas son, Savas ville åka Katapulten med Alex igår, så han satt och väntade på Alex medans alex var i Lustiga huset.
Men Alex är en sån som mår illa av Sånna attraktioner, så han mådde rätt så dåligt efter Lustiga huset.
Så han sa till savas att han inte pallade med katapulten just nu, men då sa savas bara jo men vadå, man mår inte illa av den.

Sen så stack alex bara med mig, Isabell och hennes kompis Valeria.
Efter det så blev Savas också sur osv.

Jag kan inte förstå varför alla skulle bli sura igår, men det kanske jag inte gör, eftersom att jag är en sån person satt om jag blir sur på något/någon osv, så löser jag det problemet direkt, för varför ska man gå runt och vara sur på varandra? det är väll mycket bättre och roligare att prata om det på en gång och lösa problemet istället för att dra ut på det genom att vara sur.
Livet är för kort för att slösas bort på att vara sur hela j'vla tiden, lös problemet istället??? fast då beror det iförsig också på vad det är för problem, men nu pratar jag om sånna "problem" som igår på Grönan.
Herrigud det var snart dags att åka he, varför kunde tex alex och Savas inte prata om det lösa dety och gå och åka katapulten? vad är problemet lixom?

Nej vissa saker är jag helt blind för att förstå.
Men nog om det, mer om pappa nu.
Idag åker han till Cypern, i två veckor, vilket betyder att det är en tid kvar tills vi träffas igen.
Men en sak jag är total säker på, är att Pappa VAR mycket lyckligare när han var tillsammans med sitt EX Nathalie, Jag vet att jag inte alls borde skriva det här i bloggen, men just nu är det tusen saker som rusar runt i mitt huvud, så jag känner att jag måste det.
Men iallafall, ska jag säga exakt vad jag tycker så tycker jag att Lina och Pappa borde göra slut på en gång.
Jag har så dåligt samvete för båda två, ingen aning om varför just jag ska ha det, när det inte änns har med mg att göra, men Tex Pappa, Precis efter att mina föräldrar hade skillt sig för 6-7års så försökte pappas morbror sätta ihop Pappa och Lina.
För Lina så var det inte nått problem eftersom att hon gärna Dejtade pappa, Men pappa ville inte.
Han pratade lite om det med mamma tror jag det var, om att inte Lina var något för honom, hon var inte hans typh elt enkelt. '
Sen blev pappa tillsammans med Nathalie som bor här bara en station från mamma med hennes 8åriga dotter Kristin.
Pappa vart mycket lyckligare och han kunde ringa mamma och prata utan att vara sur. otreliv och arg som han annars jämt är när han pratar med mamma, nej då kunde han sitta och prata med mamma som en normal människa, och var hur lycklig som helst.
Han var en helt annan person, han var gladare lyckligare m.m
OCh Nathalie var en sån kvinna som krävde respekt, hon accepterade inte att pappa behandlade henne hur som helst. Vilket ledde till att pappa respekterade henne, kallade henne aldrig fula saker, klagade ALDRIG på henne som han jämt gör/gjorde på Lina och Mamma för att dem tillät det. Dem sa aldrig ifrån.
På Jobbet (eftersom att han var tvungen att jobba) Nathalie var ju så dyr förstår ni, nej men hon är sån som låtar männen betala för henne och som typ aldrig betalar för sig själv. Och det kan jag tycka är okej, så länge man inte går över gränsen.
På jobbet satte han upp massor av bilder på mig, Alex och Kristin, han pratade bara snällt med Kristin, och köpte massa av barbie dockor och precenter till henne, det var nästan som att jag blev lite svartsjuk haha men så ångt dick det dock aldrig.
Okej så,så var det.
Men nu när han är tillsammans med Lina, så är han Otrevlig mot mamma hela tiden, mot mig mot LINA mot Linas barn och gud vet vad han har sagt och tycker om henne barn.
och han har sagt upp sig på jobbet för ja nu betalar ju Lina allt så varför jobba?
okej det kanske är lite mera invecklat men. Det känns inte som att dem två är så bra för varandra just nu.
Jag tycker synd om lina och jag förstår verkligen inte vad hon ser i pappa? ser hon inte?
Han tar ju henne bara för att han inte har någon annan.
Pappa skulle inte änns tänka tanken att sätta upp bilder på hennes barn påjobbet, eller köpa tonvid med precenter.
Han säger bara taskiga saker till Isabell och dem hela tiden. Nästan aldrig något bra.
Så för gudskull, asså, Det är verkligen inte Bra för Lina att vara tillsammans med Pappa, det är vekrligen inte det.
att hon inte seR???
hur kan hon sitta och betala allt för honom, låta honom trycka ner både henne och hennes barn?? blundar hon för det eller?
Igår hade jag bara lust att skrika ut till Lina och be henne lämna pappa på en gång.
Vist tror jag inte att dem två hatar varandra. Men det är något som inte stämmer här
Så jag vill verkligen, för Linas skull att hon inte slösar bort allt för många år på Pappa.
Han är inte vad hon behöver just nu, och pappa behöver någon som Nathalie, fastsom inte går och är otrogen.
Det är exakt vad pappa behöver.
Och Lina, behöver nog också hitta den rätta om jag får säga vad jag tycker, för jag kan slå vad om att vem som helst kan se att deras förhållande är dömt till att misslyckas.
Det är inte dem två, det är det verkligen inte.
Jag ser på båda två, eftersom att dem bara bråkar hela tiden, pappa pratar inte med Lina osv, jag ser på båda två att ingen av dem är lycklig.
Men tyvär så vet jag att Lina älskar pappa mer än vad han 'älskar henne, det är kanske därför hon inte ser allt som han gör.
Tror ni Pappa var såhär när han var med Nathalie? nej han var ALDRIG så, verkligen ALDRIG:


Aja eftersom att det där NÄSTAn inte ingår mig någonting så vet jag nte hur jag skak unna prata med dem två, men jag blir nästan hysterisk med tanken på alla år Lina kommer slösa på pappa,
Lina förkänar nått bättre, och pappa någon annan som var mer som Nathalie.

Så, jag får väll helt enkelt se vad som händer men just nu känner jag mig rätt så hysterisk när det gäller det där, även fast jag vet att jag kanske inteborde bry mig
men jag är ju trots allt pappas dotter, och jag ser nog mer i deras förhållande än vad dem själva ser.

Många kramar
Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0