Jag är sjuk :(

Har kännt mig hängig hela kvällen igår.
Men det var inte föräns i skolan som den riktiga smällen kom.
Jag blev bara täpptare och täpptare i näsan, fick huvudverk och blev helt orkeslös mitt på HK lektionen.
Men det konstiga eller det var egentligen inte så konstigt eftersom att dem flesta är förylda just nu är att Regina också blivit förkyld i natt.

Så efter lunchen gick vi till skolsköterskan för att kolla om vi skulle kunna få någon huvudverks tablett eller nått.
och jag tog min tablett och sen så ville min skolsköterska prata med mig och nått, så hon körde ut regina till Väntrummet och sa att mamma pratat med henne.

Okej sa jag då.
- Vet du vad hon pratat med mig om?
- Om mig kanske? sa jag eftersom att jag vet att mamma pratat med skolsköterskan.
- Ja precis sa hon och log ett stort leende.
- du går väll fortfarande åp det där?
- eeh jo det gör jag väll (det är ju mitt sista möte den 17/9)
- okej, :) men jag skickar en kallelse efter dig snart så att jag får ta längd och vikt på dig är det okej?
- ja det är det väll.

och så gick jag, och regina vilja mäta sig, så då gjorde hon det.Mätaren visade på 173.5 centimeter och på mig 171.5cm

herrigud tänkte jag då, Jag som alltid varit längre än Regina. Hade jag varit en normal Tonåring idag så hade jag nog varit runt 175-176cm, men jag är ju för fan bara strax över 170.
Fast alla mätare visar ju olika, finns det nån som verkligen stämmer?
Hos tandläkaren var jag ju 171cm i januari och dem flesta som har sett mig tycker att det ser ut som att jag växt en del :S
konstit :S
Den i Engelbrekt visade till och med på 168cm :O
vilken ska man tro på egentligen?

Men men,,,det har väll egentligen inte så stor betydelse. huvudsaken är att min kropp faktiskt mår rätt bra just nu, eftersom att mina blodvärden var super, och lite andra förändringar.

Men hursom helst, så efter Non efter lunchrasten orkade jag verkligen inte mer, så jag gick och pratade med min mentor och ringde mamma och gick hem.

Men grejen är den att regina heller inte orkade vara kvar. Och min tablett verkade ju inte alls verka.
Så fort jag kom hem fick jag ta en ipren, och sen efter ytterligare en ipren så kände jag någon effekt.
När tabletten börjat verka så pallade jag mig ner till Centrum, (med regina) eftersom att dem skulle dela ut 1500design påsar efter invigningen igår,
men snacka om att man blev besviken haha, jag höll på dö av trötthet i kön och när jag såg att det bara var en Inte så snygg svart påse med SKHLM loggan på, trodde jag seriöst att jag skulle ramla i golvet.
Jag kämpade mig verkligen till centrum, och för att handla lite till mamma för en liten påse?

Men det jag är lite orolig över nu är att Någon ska tro att vi typ "skolkar" inte för att jag bryr mig, jag menar jag VET ju att vi inte gjorde det, så folk ska ju egentligen skita fullständigt i vad jag gör när jag ligger hemma och är sjuk.
och skolsyster sa efter att ha kollat mig och att jag faktiskt höll på bli sjuk nu eftersom att det bara blivit värre och värre under dagen.

Så det var kanske inte så smart att gå ner till centrum i mitt skick. Men gjort är gjort.
nu ska jag bara ta det lugnt helgen ut, och se till att på snabbaste sätt bli frisk från förkylningen. 
Så jag ska nog snart gå sova hehe
Så godnatt allihopa och är ni inte redan sjuka så är mycket vitlök så att ni inte blir det heller hehe jag vet hur äckligt det är :P
Men det är det värt!

kramar
Carro







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0