Fy fan va dåligt!

Läste på Tonårsliv Joannas blogg om det som hänt på Stockholms centrum för ätstörningar... För det första så har dem tagit bort dagvården NIKE som jag gick på, för ungefär ett år sen. Jag blir såklart jätte nyfiken och går in på scäs hemsida för att kolla in det lite närmare men då ser jag att det bara står ..
Nike dagenhet I dessa lokaler har SCÄ sedan 09-03-01 nu startat en dagsjukvård. Denna sida är under ombyggnad.
 
Men NIKE var ju en dagsjukvård? jag förstår inte! Antingen håller dem bara på bygger om och startar en ny dagvård likt NIKE eller så gör dem om det helt till någonting helt annat! Men det känns ändå ganska tråkigt och deprimerande att inte NIKE finns längre! Har så otroligt mycket minnen därifrån, med tjaffsen med en av personalen som  alltid var emot mig! den kärringen...och med samtalen med min KP Kristina som jag förövrigt gillade jätte mycket! musikterapin, bildterapin, och alla andra tjejer som gick där såklart! Även fast det var en hård tid i mitt liv så har jag väldigt bra minnen från när jag gick på nike. Kommer nog aldrig att glömma den tiden! Och alla andra tjejer som gick där! undrar verkligen hur dem mår idag, är det någon som fortfarande går kvar på scä, har några blivit friska, hur är deras liv! Sånna tankar kan ständigt komma upp i mitt huvud!

Men vet nu vad jag blir så jävla förbannad och besviken på? Jo det är det jag läserpå Joannas blogg. Att dem nu har kommigt med några nya regler som säger att man får ta hur lite mat man vill, alltså inga STRÄNGA regler som dem hade när jag gick där. DVS personalen skiter fullständigt i om man äter eller inte! Hallå är det där en behanling eller? man får ta hur mycket smör man vill på mackan vilket gör att inga tar något smör alls! Är inte personalen där för att hjälpa en att bli frisk? Är det inte meningen att dem ska stötta en och hjälpa en att bli frisk.
Nä skärpning nu Stockolms centrum för ätstörningar, om dem ska hålla på sådär så kan dem ju lika gärna lägga ner hela skiten! Ingen skillnad på att gå där och vara hemma och bli ännu sjukare ju :O Nä fy fan för dem....

Mina behandlingar vart...

År 2003

Ännu en dagvårdsverksamhet bildades, Nike dagenhet. Denna verksamhet riktades mot barn och ungdomar.

År 2004

Mobila enheten startade. Enhetens uppgift var att göra hembesök till patienter med allvarliga ätstörningstillstånd där en snabb bedömning och behandlingsinsats behövdes. Den var den första i sitt slag inom ätstörningsvården.



Här ser ni behandlaren Caroline prata med en förälder! Kommer så starkt ihåg när jag och två tjejer satt vid borden där ute på innergården och spelade kort i Maj förra året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0