Tips- Mörka ringar under ögonen

Har tyvär ärvt det av min pappa. Så fort jag inte sovigt mer än 9 timmar per natt så har jag grova. mörka ringar under ögonen!
Det ser verkligen ofrächt ut och någonting jag helst skulle vilja bli kvitt så fort som möjligt.
Vet att det är fler än jag som också brukar få ringar under ögonen eller har jag fel?

Har suttigt och kollat efter lite krämer och sånt på nätet och här kommer lite tips vad du kan göra för att bli av med dessa mörka, fula ringar!


1. Skydda huden
Använd ringfingret (det svagaste fingret) och klappa försiktigt in en ögoncrème runt hela ögonområdet, inklusive ögonlocket och ögonbrynsbenet. Gnugga inte, det kan stretcha ut den otroligt tunna huden runt ögonen.

2. Dölj
Välj en krämig concealer under ögonen, så att du slipper kak-effekt. Se till att du står i naturlig belysning (sådan du ska befinna dig i) och dutta tre prickar med en concealerpensel. Den första vid tårkanalen och den sista vid iris. Klappa med ringfingret över prickarna för att blanda ut concealern.

3. Tillsätt färg
Applicera en skimrig, neutral ögonskugga på ögonlocket. Välj en gyllenbrun för att kontrastera mot de blå ringarna eller en mullvadsfärgad om du har mörkgula ringar. Måla eyeliner och mascara på den övre fransraden (Smink på underfransarna kan förstärka smeta av sig och förstärka det mörka intrycket under ögonen).


Köp Circle ClearCircle clear är en effektiv kräm som tydligen kan få de fula svarta, blå och röda ringarna att förvinna. finns att köpa för 273kr

Hoppas tipsen funkar för er, själv ska jag också ta och testa det, börjar bli trött på dessa ringar nu!

Ha det bra
Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0