Bajs för Size Zero

För bara omkring 2 årsen var jag en av dem som skulle göra vad som helst för denna "size zero" storlek.
Men det slutade bara med att jag fick sitta på halva sommaren på dagbehandlingen Nike för Anorexi.
Kändes så konstigt kan jag känna nu efteråt (även fast jag fortfarande inte är helt stäld i huvudet") hur jag kunde vara en av dem som drabbades medans jag i ett annat perspektiv även kan förstå det.
Jag har aldrig i hela mitt liv brytt mig om mitt utseende kroppsmässigt, vist har jag alltid gillat mode, väskor, smink och blingiga smycken vem gör inte det? men det har aldrig varit det viktigaste.
Jag har alltid vart en sån som åt allt och var ständigt onyttig, jag kommer ihåg i 5an när jag och mamma åt en påse kinapuffar var Varje och då menar jag VARJE kväll, plus massa sockrig cola till det. Jag kommer också ihåg att jag på jullovet för två år sen inte kunde sova, och gick upp klockan 00,00 och kollade på gamla avsnitt av sex and the city och åt Fazer Choklad, inte fan kunde jag veta att bara ett år senare skulle vara sjuk i anorexi.
Så svårt att fatta när jag var en sån där Glad och kurvig tjej som älskade livet, till att på så kort tid bli en olycklig, smal och liten tjej som hatade livet.
Nu är jag på väg till mitt kurviga liv i gen o fast att jag gått upp omkring 6kg så vet jag att jag är långt ifrån frisk. Jag har kommigt ungefär halvvägs eller 8kg ungefär har jag kvar till min normalvikt.

Men iallafall det jag vill komma fram till är att jag aldrig någonsin kommer att bli en Size Zero Tjej igen Never! det är det inte värt!! Allt jag har förstört och som jag nu måste bygga upp igen, nä fy fan det är inte värt det!
Hellre Lycklig, glad och Kurvig, än Olycklig, nedstämd och smal!.
Men är man naturligt smal så är det ju en annan sak som min jäkla lillebrorsa som endast lever på godis men som ändå har ett BMI på 15. När jag hade ett BMI på 15 ja då hade jag inte enns ett liv.
Men då är det och alla är ju olika, jag är normalviktig ivanliga fall så det är bara at vänja sig.
För mig är det alltså Slut med Size zero här ska jag bli kurvig och vältränad!

Och här har ni en till som inte vill va en Size Zero!

Emma vill inte vara en size zero


"Det är inte snyggt att vara supermager"
 

Emma Watson har inga planer på att göra som många av sina skådespelarkollegor och banta ner sig till en size zero. "Harry Potter"-stjärnan tycker helt enkelt inte att det är snyggt.

- Jag tycker inte att det är fint att vara väldigt, väldigt mager. Det inspirerar inte mig över huvud taget. Jag har haft tur och ser ut som jag gör naturligt. Jag bantar inte och jag försöker inte att vara supersmal, säger hon till Grazia magazine.  

Så vilka är skådespelerskan laster i matväg?  

- Jag älskar choklad och pasta och jag älskar att baka. Jag gör en jättegod hallon- och amarettokaka.




 

Är inte Beyonce snygg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0