Det här med kosten

Ja jag vet att det här kanske inte är det bästa att göra när man ör mitt under en behandling av ätstörningarna, men jag känner mig verkligen frisk, jag har gått upp sammanlagt 5kg sen i september och jag väger mig inte varje dag.
Jag äter istort sett allt varesig det är friterat eller socker. Nu under julen har jag ätit allt från lussebullar, pepparkakor, och choklad i stort sett varje dag.
Nu känns det okej att gå upp i vikt, men det vill jag inte göra på godis, utan jag vill börja träna och äta nyttigt regelbundet.
Fast vist på lördagarna är det klart att jag kommer äta godis och andra saker framför tv`n, och jag är medveten om att all denna träningen som står framför mig kommer göra så att jag kanske till och med går upp i vikt eftersom jag bygger muskler.

Men hursomhelst, så har jag precis ätit mellanmål (det var fiskbullar till lunch) ja ni fattar, så om 5 minuter tänkte jag börja med lite pilates och testa mina nya gympakläder som mamma köpte i förväg idag.


okej erkänner att detta kanske inte var den absolut nyttigaste mellanmålet. Te, grovmacka med smör och salami, samt en sockrig yoghurt. Men vadå? jag vill ju bara börja träna lite inte återgå till mina ätstörningar för då går allt bara åt helvete igen.

Men med tanke på att detta stod och väntade på vardagsrumsbordet..



Så kanske mitt alternativ var liite nyttigare iallafall jag tänker inte bli något hälsofreak för det har jag vart en gång och det gjorde mig bara olyckligare än jag redan var, så NEJ ingen Anna skipper grejs här inte. Sånt har jag lovat mig själv att börja med när jag blir lite äldre och får sämre förbränning osv, Men nu kör jag på vanlig hederlig husman.

Tänker inte köra med några lätt produkter (måste ju ha förbränningen)
Tänker inte köra light dvs sockerfritt förutom min kära cola light<3 och sukketerna jag har i teet. (lite sötningsmedel har väll ingen dött av) fast jag vet att som mamma, pappa och lina brukar tjata på mig med att det inte är bra osvosv...

Nej det jag ville komma fram till att det är vältränat som gäller, måste hitta lite fakta på nätet också, kan ju inte riktigt nått om sånt, om hur man bygger upp muskler osv men det ska nog gå bra :))

Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0