Sophie Kinsella

Sophie Kinsellas "En shoppaholic säger ja" och "Mina hemligheter"



Två pocketar jag börjat läsa nu på lovet, när jag inte haft något att göra osv, ligger just nu på sidan 272 i boken "mina hemligheter"  och har fastnat helt i den boken. Ska börja läsa "en shoppaholic säger ja" sen när jag läst ut denna, och just nu känns det som att jag inte änns vill att "mina hemligheter" ska ta slut. Den är verkligen Skit bra!

Sophie Kinsella "Mina Hemligheter"

Emma är som vilken tjej som helst. Hon har några få små hemligheter..

Hennes mamma inte får veta om:
1. Jag miste min oskuld tillsammans med Danny Nussbaum i gästrummet medan min mamma och pappa satt nere i vardagsrummet och tittade på Ben Hur.

Hennes pojkvän inte får veta om:
2. Jag väger 59kg. Inte 52, som min pojkvän Conner tror.
3.Jag har alltid tyckt att Connos är lite lik Ken. Ken i Barbie och Ken alltså.

Hennes kollegor inte får veta om:
4.När min kollega Artemis retar gallfeber på mig vattnat jag hennes krukväxt med apelsinjuice. (det blir nästan varje dag)'
5.Det var jag som hade sönder kopiatorn den där gången. Och faktiskt alla de andra gångerna också.

Hon inte delar med någon i hela världen:
6.Stringtrosor gör ont.
7.Jag förfalskade mitt mattebetyg för att förbättra mitt CV.
8.Jag har ingen aning om vad bokstäverna i NATO står för. Eller vad NATO är...


Sophie Kinsella "En shopaholic säger JA"

Rebecca Bloomwood har hittat sitt drömjobb. Hon spenderar andra människors pengar. och får betalt.
Det perfekta jobbet, den perfekta mannen -Luke Brandon.
 Och nu det perfekta bröllopet. ja Luke har friat och bröllopsplanerna är i fullgång. Den här gången behöver Becky inga ursäkter för att Shoppa, för man gifter sig ju bara en gång...
Beckys föräldrar tar förgivet att ska gifta sig i England, i trädgården och bära sin mors brudklänning. Men Lukes mamma planerar ett stort Bröllop i New york. Becky vill förstås inte säga nej till någon och förberedelserna på båda sidorna. Atlanden fortskriver i takt med att datumet närmar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0