Veckans Ris och Ros



  Veckans Ris


*Ingen London -
Var egentligen meningen att jag, mamma, Alex och ev kanske Anna och Pekka skulle åka till London 27 December- 4 januari och jag hade sett fram emot det så mycket att jag till och med drömt om det (kolla längre bak i bloggen) Men tror ni det vart nått? knappast!

*Mellandags rean - Okej vist är det kul med rea och man får mer för alla presenkort man fått i julklapp osv men jag som tex var och handlade på Ginatricot herromdan kom knappt varken in eller ut. Folk blir som galna när det är rea, och folk klänger, tar saker från händerna på folk, och jag trodde jag skulle svimma efter bara nån halvtimme.

*Slutet på Lovet - Nu börjar ångestkänslorna bränna i magen, på Onsdag är det dags för skola igen, hur ska den här terminen gå då? Jag ska börja va med på gympan igen och ska satsa på VG i alla ämnen utom gympan där jag blir nöjd med ett G. Men jag har lovat mig själv att om något händer (som det troligtvis gör) så ska jag gräva ner mig i skolböckerna istället för under tecket. Här ska det inte stå några IG´n Inte...

*Plugget - Sitter här och har hur mycket Kemi uppgifter som helst att göra. Måste skriva om mina 5 grundämnen, ordna med en föreläsning, lära mig massa konstiga ord samt en extra uppgift för dem som vill ha ett bättre betyg än G Plus att jag inte änns kommer ihåg vad jag valde att göra för uppgift...

 Veckans Ros



*Mellandags Rean- också är den här igen, trotts att folk blir som tokiga och att det känns som att man ska dö i dem långa köerna, så är man på betydligt bätre humör när man fått shoppa upp sina presentkort på så mycket mer. Jag ser nu förtiden alltid till att gå shoppa på vardagarna då så många som möjligt är och jobbar, så är det betydligt lugnare i butikerna, Nä Mellandags rean är inte bara en Ris den förkännar en Ros också för alla bra fynd man kan hitta :D

* Jullov! -Vist är lovet snart slut, men det är också några dagar kvar att göra vad man vill på. Det här lovet har jag bara gjort sånna saker som JAG vill göra, inte tvingats göra något för någon annan för en gångsskull. Jag har träffat kompisar, vart på bio, haft kompisar som sovigt över, vart hos pappa, firat Jul, Firat nyår, träffat folk, sovigt, kollat på film, tryckt i mig godis, tagit det lugnt och läst mina nya pocketar (kan det blir bättre?)

*Nyår - Även fast den inte vart lika rolig som väntatså vart det ändå en succe (som vanligt glömde jag kamerajäveln hemma :() Men jag valde att fira hos Pappa och Lina och det vart en hel del fyrverkerier, dansande och festande för min del även fast det bara var en vanlig hemmafest hemma hos Pappsen XD

*TheSims2 - Älskar att kunna vakna på loven och det första jag gör är att starta The Sims och spela en timme eller två. Spelar dock bara på kvällarna och mårnarna nu för tiden (vill ju inte slösa bort hela dan) Men har verkligen fastnat i spelet igen, och jag har bestämt mig för att Låta min Sim Laura flytta ihop med sin syrra Valeria + Lauras nyblivna man herr kommer inte ihåg vad han heter, och sen ska Valeria vara otrogen med Lauras nyblivne Man så att laura kommer på dem och så ska laura bli sur på dem båda också slutar det med att hon gör slut med sin man, Vilken jäkla röra det vart men jaa sen fortsätter det men hon måste ju också bli gravid på köpet med hennes otrogna män XD Älskar verkligen TheSims XD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0