MVG på franska provet!

Förre terminen gick jag ut med IG i franska eftersom jag nästan gett upp det ämnet för att jag mått så dåligt, och fokuserat på att klara av kärnämnena istället! Jag gick alltså ut med VG i musik, VG i SO IG i gympa (fick inte vara med på hela terminen) Ig i Franska och resten G!

Nu har jag satt upp ett nytt mål för vad jag ska klara av att få för betyg den här terminen och det är...

Svenska VG
Hemkunskap VG
Matte G-VG (beror på)
Engelska G
Bild VG
Musik MVG
So -VG
NO - G
Franska - G
Gympa - G

Fredagen
innan lovet så hade vi ett stort franska prov. Jag bestämde mig för att ge fan på att få G i Franska den här terminen och sket i lunchen i skolan och bara satt och pluggade och pluggade två veckor innan Non stop! jag har ju Ig i franska och det vore ju dumt att gå ut med IG/ inget betyg alls den här terminen också! men hur som helst spm kändes det grymt bra efter att jag gjort provet och jag vart klar på endast 10 minuter!
och idag fick jag veta vad jag fått för betyg! jo MVG! Jag vart så jävla glad alltså, tänk att gå från inget betyg alls till MVG på en gång!!
verkligen ett stort framsteg för mig och jag hoppas att jag kan fortsätta såhär!! Då lär jag ju gå ut med mer än G i franska iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0