My Diary

Måndag morgon vart det ju igen då!
Alltid lika jobbigt att gå upp klockan 7,00 på morgonen. Men imorse var det faktiskt extra jobbigt eftersom jag somnat vid ungefär 1,00 tiden inatt!

Skoldagen började 8,00 och började med Demokrati där vi idag tvättade rent våra allderles nerklottrade bänkar. Efter det fortsatte det med NO, engelska och So.
Vi slutar ju 13,20 varje måndag och eftersom jag skulle ha utvecklingssamtal vid 13,45 så var det bara att stå och vänta på pappa i en kvart. Men utvecklingssamtalet gick bra och jag känner att det faktiskt börjar gå lite bättre för mig nu!

Nu har jag också haft oturen att råka ha sönder min kamera :S eller den har helt enkelt sluta fungera, det funkar att ta kort och så men på den på digitala skärmen så är det helt svart! Har pratat med mamma om det och hon har lovat mig en ny kamera när jag fyller år på fredag! Eftersom den här kameran ändå är några år nu!

Hursomhelst så var jag helt slut när jag kom hem från skolan och la mig ner framför tv n det första jag gjorde och kollade in gamla avsnitt av Top model. Jag somnade och vaknade inte föräns efter 1,5 timme!
Så nu sitter jag här och bloggar och väntar på att mamma ska komma hem! Börjar få sjukt ont i huvudet nu eftersom jag inte har druckigt nått idag!

Men såfort mamma kommer hem så ska jag ta och dricka nått med en alvedon.
Sitter spänt och väntar på det nya programet som kommer på SV1 ikväll klockan 21,30 vid namn TONÅRSLIV! Det är en dokumentär om tre normala tonåringar vars en av dem har ätstörningar och en av dem är mamma. Man kommer få följa dem i åtta delar och idag är det då premiären!

Carro


Joanna (längst ut till höger) har under flera år tampats med sitt förhållande till mat och sin kroppsuppfattning. Nu kämpar hon för att bli frisk från sina ätstörningar. Hon går sista året i gymnasiet och bor tillsammans med sin mamma och tvillingsyster.

Monica blev gravid när hon var 16 år. Hon är en stolt tonårsmamma som snart ska tillbaka till skolan efter sin mammaledighet. Monica säger själv att Felice blev vändpunkten för henne. Innan Felice föddes levde hon ett destruktivt liv men när hon blev mamma förändrades hennes tillvaro totalt.

Cecilia tycker att skolarbetet är tungt men hon kämpar för att få godkända betyg till studenten. Hon bor tillsammans med sin mamma och hennes kille och hon tränar cheerleading fyra gånger i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0