Svar på tal!

Anonym om Min sommarhistoria:
Hejsan! Gud,blev helt rörd av din berättelse. jag lider själv av aneroxia och har verkligen bestämt mig nu att klara det och bli frisk. men hur gjorde du för att bli frisk? följde du de där j*vla matschemat som ja förstår att du också tyckte eller hur gjorde du? behöver tips!
Tack på förhand! =) / L.


Svar: Oj, det är så svårt att säga exakt hur jag blev frisk. Men det första som krävs är att du måte ha motivationen till det, vilket det verkar som att du har när jag läser kommentaren, men om du någon gång provat att bli frisk så vet du nog att motivationen försvinner så fort man gått upp några HG. Men då gäller det bara att fortsätta kämpa...Och nej, grejen är den att jag faktiskt blev frisk när jag slutade följa det där jävla matshemat! För när jag väl slutade tänka på frukost, mellis, blablabla så slutade konrollen lixom, och jag åt när jag kände mig för det. Men det är självklart indiviuellt och behöver absolut inte vara så för dig. Bristerna när det gäller vården för ätstörningssjuka personer i sverige, tycker jag är att de just inte har någon individuell hjälp. Alla ska lixom få ett matshema och gå upp i vikt. Thats it! Medan jag började må väldigt mycket bättre, när jag lyckades övertala mamma att bojkotta matshemat. Men det uppmanar jag dig verkligen inte att göra. Utan om jag var du så skulle jag, fortsatt att äta enligt det där "jävla" Matshemat, och se hur du mår och vad du klarar av när du börjar gå upp i vikt. Efter det kan du själv känna efter hur du själv vill göra när det gäller att bli bättre...men då gäller det verkligen att ha motivationen till det! Försök hitta någon fritidsaktivitet du kan hålla på med som får dig på andra tankar, få fram motivation till VARFÖR just DU ska bli frisk!Och fördelarna med att leva ett normalt liv. Och var beredd på att det kommer att kännas hopplöst en tid. Men du ska se att du efter en tid kommer må SÅ  mycket bättre! Tänk inte "jag måste bli frisk, jag måste blir frisk" Utan tänk "Jag måste må bra, jag förkänar att må bra och leva ett fullt NORMALT liv utan anorexin!" För det gör du! Och jag tror på dig!
Lycka till!

Kram // Carro

Kommentarer
Postat av: paau ;*

jag älskar din blogg!<3

2009-11-27 @ 22:03:43
URL: http://jagdiggarhonom.blogg.se/
Postat av: paau ;*

sv. gillar?

älskar! ;*

2009-11-28 @ 00:13:18
URL: http://jagdiggarhonom.blogg.se/
Postat av: paau ;*

vad gör du ? :)

2009-11-28 @ 10:31:14
URL: http://jagdiggarhonom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0