Va hemma vid 12.30...

Allting gick bra i början...Vi började vid 8,00 tiden och de två första lektionerna gick helt okej. Några minuter innan Mattelektionen kände jag ett starkt tryck över bröstet. Jag fick skumma svettningar, och hade svårt att andas. Det har jag haft nu några gånger under helgen också, men absolut inte i skolan! Så jag smsar mamma, som då ber mig komma hem på en gång.
Men envis som jag är så gick jag på Matte lektionen och gjorde mitt läxförhör. Efter lektionen gick det inte längre. Det kändes som att jag skulle dö! Andningen blev tung, det svartnade för ögonen, hjärtat bulltade snabbare och snabbare, jag svettades och blev läskigt yr. Jag gick då fort iväg till skolsyster som direkt påpekade att det inte var något fysiskt fel på mig, utan att det som jag hade känt, vart en panikångest attack...

Jag satt en stund i skolan och pratade ut lite med Mariam, Regina, Tansu och Reham innan jag begav mig hemåt.Jag har funderat och funderat under större delen av dagen, vad som kan ha orsakat ångest attacken, jag menar jag mår ju bra? det är inget fel på mig! Men då kom jag fram till att det måste vara skolan och olika problem privat som stör mig. Jag går i nian och står inför många stora val, jag måste få bra betyg, folk rubbar för mig på fritiden och ger mig mer problem. Det är precis som Mariam sa...-Vi människor påverkas av allt runt omkring oss. Så är det verkligen!

Men vad ska jag göra? Jag kan ju inte lixom bara skita i skolan bara för att jag blir stressad! Utan jag måste nog prioritera mera, och inte bara se en hel hög med böcker framför mig när jag tänker på ordet "plugga". Jag måste lära mig att ta en sak i taget, och inte allt på en gång....


Kommentarer
Postat av: attis

Det är jätteviktigt att lära sej prioritera och inte försöka göra allt samtidigt. Hoppas det går bra för dej vännen. Ha det bäst.

Kram

2009-11-09 @ 16:24:49
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Z

Jag blev förlamad pga stress.

2009-11-09 @ 23:15:36
URL: http://thequeenz.blogg.se/
Postat av: Nilufer

Utan jag måste nog prioritera mera, DÄR SATT DEN! börja göra det då :) ...

2009-11-10 @ 08:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0