Höstdepprisioner

Tror nog det är dags för den årliga höstdepprisionen igen. Fasen också säger jag bara! Kollade in lite olika symptom på Expressen och alla exakt ALLA stämmer in på mig. 

* Du är nedstämd och håglös.
* Du tappar intresset för sådant du normalt tycker om.
* Du sover mer men är ändå trött.
* Du har starkt sug efter kolhydrater
som godis och choklad.
* Du har svårt att koncentrera dig.
* Du drar dig undan och är mindre
social.
* Symtomen påverkar dig i ditt arbete eller i ditt sociala liv.
* Du får dessa symtom vid samma tidpunkt varje år.

Kan man bli höstdepprimerad även fast man äter sertralin? låter lite skumt? Men jag måste verkligen klara av den här hösten eftersom det gäller mina slutbetyg! Som tur är så är de flesta bara premiliära. Vet ni hur trött jag känner mig i skolan varje dag? hr svårt att konsentrera mig, och stänger in mig i mig själv. Hmm kanske skulle ta och öka dosen sertralin? Vet att man måste prata med läkaren först men en tablett kan väll inte skada?

Gud jag vet inte vad jag ska göra....hatar hösten..
Hatar att springa till närmaste toalett efter varje lektion och gråta! Jag vet ju inte ens VARFÖR jag gråter...Därför vill jag heller inte bli busted med att gråta. Jag vet ju inte VARFÖR jag gråter, jag bara gör det...Fasiken också, jag som jämt är så bra på att hjälpa andra när dem mår dåligt, kanske skulle ta och hjälpa mig själv nu lite också,.,,

Här har ni min plan..

* Öka dosen sertralin med en tablett dvs nu äter jag två tabletter/dag..
* Köpa hem tonvis med choklad (man blir ju gladare av det)
* Köra varanan helg dvs Vara med kompisar, festa yeah you name it varanan helg och bara ligga och ta det lugnt varanan..
* Inte skolka! Blir bara deppigare av det har jag märkt! måste hänga med i skolarbetena och börja vara med på ALLA gympa lektioner.
* Sätta upp en pluggshema men plugga så mycket som helst i skolan eftersom jag suger på att plugga hemma.

Nu får jag bara hoppas på att kunna hålla målen..

Kram på er♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0