Vad tycker ni?

vad tycker ni om att det är 20års åldersgräns på systembolaget men att det sedan bara är 18år på krogen? Vet ni vad jag tycker? Jo jag tycker man ska bojkotta hela vårt åldersgränssystem om jag ska vara ärlig. Jag tror att om vi skiter i åldersgränserna så kommer inte dagens ungdomar drick och röka lika mycket som de gör idag. Jag tänker till exempel på förra sommaren när jag var i Grekland. Inte fan hade de någon åldersgräns där inte. Bara att gå in och ta det man vill ha, betala och gå ut. Och vet ni vad igen? Jo jag var där i 2 hela veckor, var ute på discon så ofta det bara gick, men vet ni? jo ungdomarna satt och drack alkoholfritt eller alkohol i MÅTTLIGA mängder. under hela min resa såg jag inte en ENDA full tonåring på något hotell eller disco. men vist är det klart att det finns. Men det jag menar är att det inte skulle vara lika coolt att dricka och röka om det inte finns någon åldersgräns. Jag menar vist vill man som tonåring prova på nya saker, men vist drick och bli full en gång, men jag tror inte att det skulle vara samma sak utan åldergräns systemet. Vist kommer tonåringar att dricka men de kommer kunna klara av att kontrolera det på ett helt annat sätt.

Det är alltså de som satt dit åldersgränssystemets fel att ungdomarna dricker som de gör idag...det spelar ingen roll att det står "vissa legg i kassan" på Ica. Vi tonåringar får tag på tobak och alkohol iallafall...


Fuck U systembolaget. Skulle jag bli ledande politiker skulle det bli andra bullar i samhället!

Kommentarer
Postat av: aw

tack fina du ! allt bra idag?

2009-10-12 @ 17:24:45
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Tove ♥

Hejsan! Allt bra? =)

2009-10-12 @ 20:04:19
URL: http://toveelundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0