Ala SångLektion

Lektion 1

Maria: - ja har du någon sång du skulle vilja sjunga?
Jag: - eh jag vet inte riktigt, eller jo fast njaää jag vet inte asså det går nog inte med den...ne den e nog alldeles för svår...hmm
Maria:- ja det är lite svårt att avgöra innan jag vet vilken sång det är.
Jag:- Men nä glöm det den är alldeles för svår...
Maria: men vilken är det?
Jag:- hehe jooo.....(lång paus) ehh Nattens drottning
Maria: - OJ JA DET HAR DU RÄTT I! NEJ DEN KAN DU INTE SJUNGA JUST NU! DET ÄR EN VÄLDIGT EXTREM SÅNG! SÅ DET HAR DU RÄTT I! FAST VI FÅR SE kanske blir din röst just en nattens drottning en dag. Men det avgörs att se...du vet den är så svår att det kan ta flera flera år innan din röst klarar den! Den går upp till ett tre struket F!
Jag..joo :P
Lektion 2

(uppsjungning)
Maria: - ojoj klarar du högre?
Jag:- "sjunger så att halsen snart trillar av"
Maria: ojoj du gör mig förvånad :O du gör mig förvånad :O
Slutsats: Maria:- Ja det kanske blir en nattens drottning av dig en dag då :) (och så börjar hon berätta om rollfiguren "nattens drottning" ur Mozarts trollflöjten, och vad hon är ute efter osv...
Och där var jag ett steg närmre mitt mål. Det kanske inte är helt omöjligt att bli en nattens drottning då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0