Ta vara på tiden

Ibland tänker jag på hur dåliga vi är på att ta vara på tiden! man lever bara ju bara en gång! Ex personer i min ålder eller till och med yngre som gnäller på att dem vill ha ett förhållande osv, tänk på saken? Livet som vi kan leva när vi är 16-20år (åldersexempel) kommer vi aldrig kunna leva när vi är 30. Ta vara på ungdomstiden mina kära! Stressa inte ihjäl er! När jag och Fredrik var tillsammans funderade vi så mycket på att förlova oss att vi till och med gick runt och kollade på potenciella ringar. Idag undrar jag bara varför? jag var 17år? Jag hade inte en tanke på att leva livet först innan jag slår mig ned med någong.  För mig är det så otroligt viktigt att levadet vilda tonårslivet nu medan jag kan! Jag vill verkligen inte gå samma väg som mina föräldrar som träffades när dem var 16 om ni förstår vad jag menar? Visserligen är det hur gulligt som helst med folk i förhållanden men för mig passar det verkligen inte! Jag vill inte känna när jag är 35 att shit varför levde jag inte livet, reste, hade kul medan jag var ung? Självklart kan man göra det även om man är i ett förhållande men det är lätt att det blir så begränsat. För mig var det så iallafall! Jag älskar Fredrik över hela mitt hjärta! Han är verkligen min bästa kompis! Min själsfrände och vi pratar om allt!! (även om han har lite förvrängda åsikter om vissa saker) Så får vi se vart framtiden leder oss! Antingen så kommer vi förbli vänner, eller så kanske vi gifter oss och får många barn! Jag vill ha framtiden öppen för allt! Jag vill inte vara trolovad som 17åring och känna att nu, nu vet jag att jag ska leva med samma person resten av livet. Det är så inte jag.
Jag påminner mig själv varje dag att tänka på den saken. Att inte vara "ung och dum" som det är så lätt att bli. Blev så otroligt frustrerad när jag kollade på Söndagens BigBrother och på vad som hänt mellan Annica och Marcelo. Hur fan kan han? Men hur fan kan hon samtidigt vara så förbannat jävla blind? Kärleken, jag vet kärleken gör en så blind så det nästan är farligt! Ville bara skriva av mig lite och påminna er alla om att ta vara på tiden ordenligt, för den kommer aldrig tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0