Jag har vart en Idiot

Godmorgon alla som är vakna.

Hade svårt att somna igår igen då som vanligt.
Har ingen aning om när jag somnade men, någon gång runt 1-2 var det nog.


Och som vanligt skyller jag på att kudden är för knägglig och ligger och sliter och drar i den halva natten. Lägger mig ner, Kan inte andas, fixar till kudden , eftersom att det är den som gör att jag inte kan andas.

Men vilken idiot jag har vart!
det är ju klart som fan det inte är kudden det är fel på, det är ju för fan MIG det är fel på.
Jag menar jag ligger där och håller på kvävas av min egen ångest, och kan inte sova.
Och sen sitter jag och skyller på kudden.
Ibland drömmer jag till och med drömmar om att jag dränks eller att jag helt plötsligt slutar andas, och sen kan jag vakna upp helt anfådd och nästan ha panik.

Det här är några rader från Wikipedia om just Ångest och panikångest som är en mycket svårare ångest.

Ångest är ett sinnestillstånd som karaktäriseras av rädsla eller oro, som ger kroppsliga uttryck. Detta kan vara en upplevd känsla av spänning eller tryck mot bröstkorgen, onormala hjärtslag, smärta i bröstet eller andfåddhet. I vissa fall beror ångesten på förändringar i hjärnan. I andra fall hör den ihop med andra medicinska problem eller psykisk sjukdom.



Panikångest, känsla av svår ångest, panik och ofta rädsla för sitt liv som uppkommer hastigt och utan någon synbar yttre anledning. Uppstår ofta i pressade situationer men kan för vissa komma till synes oväntat. Vanliga symptom är hjärtklappning, yrsel, ansträngd andhämtning, bröstsmärtor, kvävningskänslor, domningar, känsla av att hjärtat stannar eller tro att man håller på att dö.


Att jag vart så dum att jag inte kommigt på det tidigare. Det är mig man skulle byta ut, inte kudden.
men vad kanm an göra åt det då?

fungerar det om jag äter mindre och motionerar ännu mer?
Ingen aning, Men jag är dock inte så säker på om jag ska testa det heller.

Nu ska det här gå över, det ska gå uppåt inte neråt :)

ha det bra

Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0