Min Historia mars-Dec 2008


Mars - Den här månaden startade jag bloggen som sagt!. Jag hade ingen aning om HUR man bloggade och skrev väldigt opersonligt och la sällan in bilder på mig själv. Jag la oftast upp tråkiga bilder från gogle som nästan ingen ville se.
Jag gick i Sjunde klass i engelbrekt skolan och vantrivdes som fan! Varje dag var ett helvete! Och inte nog med det så var det den här månaden som mina ätstörningar/anorexi tog fart på alvar. Jag var väldigt väldigt ensam den här perioden, och även fast jag hade kompisar att umgås med så har jag aldrig kännt mig ensamare!. Min Anorexi tog fart på alvar och just den här månaden låg mitt BMI på ungefär 15.4. Jag fattade att jag behövde hjälp men sket fullständigt i vad dem på öppenvården sa (mobila). Allt jag ville var att gå ner till 40 kg och sen skulle jag ju vara världens lyckligaste människa! Jag var så fruktansvärt ledsen den här perioden, tror faktiskt inte att jag mått sämre! Jag var aldrig i skolan, fick ångest över det, betygsvarningarna dempade ner i brevlådan, och det ända jag gjorde på dagarna var att sitta hemma och kolla på Nyhetsmorgon! På Nätterna Grät jag mig till söms över allt skit jag ätit, och åt desto mindre nästa dag. Jag motionerade som FAN och åt knappt någonting. Ja det var faktiskt den här månaden som Anorexin tog fart på alvar och jag såg absolut ingen utväg! I mars fyllde jag också 14 vilket kom att bli en hemsk månad!

April - Den här månaden hände det faktiskt inte så mycket. Jag var på Musikmuseet för första gången, och hade väldigt mycket problem med mina ÄS, så därför vart det väldigt mycket Anorexi inlägg den månaden. April var också den månaden då jag startade upp min facebook, hade ju bara hört talas om facebook tidigare.
Jag gick också på min allra första modevisning, där jag satt på andra raden. Jag var  med och tävlade om att bli sveriges snyggaste glass, och även fast jag fick en hel del röster så vann jag inte...Jag mådde som sagt riktigt dåligt den här månaden och skrev en plan där jag lovade och svärde på att gå upp till 55kg till sommaren så att jag skulle vara frisk till 8an och kunna börja i skolan igen som en vanlig människa och leva ett normalt tonårsliv. Vilket jag misslyckades starkt med!



Maj - Den här månaden lämnade jag öppen vården på Stockholms centrum för ätstörningar eftersom dem inte viste vad dem skulle göra med mig, ja dem kunde helt enkelt inte hjälpa mig. Jag föll bara djupare och djupare ner i Anorexin. Så då fick jag börja på Dagenheten NIKE tillsammans med 8 andra tjejer och killar med Ätstörningar. Så jag Sjukskrev mig det sista från skolan och började gå på nike varje vardag från klockan 9.00-15,00. Men problemet var att jag fortfarande saknade motivation till att bli frisk! Jag gick fortfarande bara ner och ner i vikt och tillslut vart det att beställa hem 150strycken äckliga näringsdrycker...

Jag vann en tävling på www.simsnorden.blogg.se och blev interjuvad via mail om TheSims vilket var lite kul eftersom jag är ett stort Fan av thesims! I maj började jag också att umgås väldigt mycket med Navida, och vi var ofta ute och gick och gjorde allmänt ingenting. Alex köpte playstation 3 och jag vart beroende i den nya Singstar...


Ser ni där jag har ringat in med rosa. Där hade jag tagit blodprov på Nike för att kolla kvaliteen på mina blodvärden. Och jag som är så jävla rädd för nålar. Det slutade med att en tjej från Nike (tänker inte nämna några namn) kom in och höll mig i handen medans läkaren tog blodprovet :P

Juni - Jag gick dem åtta veckorna på Nike tills jag inte pallade mer och avslutade behandlingen och började då sakta men säkert återgå till mina ätstörningar.
Jag åkte iväg till Grekland i två veckor, och där var jag med om massa roligheter och jag önskade att dem där två veckorna aldrig skulle ta slut. Men ja kom ihåg hur jag satt och skakade på planet eftersom jag skulle hem och väga mig när jag kom hem efter två veckor. Men när jag kom hem så hade min bästis Aminas mamma gömt vågen (för min skull) Men den hittade jag samma dag gömd i garderoben. Fast då upptäckte jag ändå till min förvåning att jag inte gått upp ett skit i vikt!.

På Midsommaren åkte jag, Pekka, Alex, Anna och Mamma till Waxholm och det var ingen annan än Lina som betalade för resan vilket ju var väldigt snällt!
I juni månad umgicks jag också mycket med mina kompisa Navida och Linnea. Jag och Linnea hängde ofta på Stureplan och fikade bland alla galna studenter i bakrunden! Vi gick oftast ner till Humlan och bara satt i solen eller tog en fika vid Kafeet.
Jag och Navida gick också och fiskade en dag med Pappa, Lina, Isabell och en hel del andra människor som jag inte känner så bra!
Vi fick en hel del fisk, men vågade inte ta hem några så Lina fick dem av oss hehe



Juli - Månaden då jag vart blond. Och helvete vad jag fick kämpa för att inte få det orange. Det började med att jag färgade det ultra blont två gånger hemma, men resultatet vart inge vidare. Så Lina var snäll och bokade tid hos frissan till mig och där färgade jag det samt la in massa slingor. Sedan kom jag tillbaka till frissan efter två dagar och färgade det igen. SEN så vart det tillslut som jag ville ha det!
Den här månaden var jag väldigt besviken på Amina, vi åkte aldrig till grönan ihop som vi haft som tradition sen 2002! Hon åkte dit med sin kusin istället...

Pride festivalen gick av stapeln i stockholm och min kompis Elise var faktiskt med och gick i tåget bland alla stolta homosexuella. Det var meningen att jag också skulle komma och titta bara, men det var så regnigt väder så jag stannade hemma istället..
Mer än så tror jag inte det hände i Juli som var en ganska tråkig månad!




Augusti - Gick tillbaka till min gamla skola västerholm och trivdes som fisken i vattnet direkt! Fick tillbaka en hel del gammla kompisar, mådde lite bättre och det gick skit bra i skolan! Fick dock massa sömnproblem och sov aldrig mer än 5 timmar per natt! Jag köpte många böcker om ätstörningar och min favorit var jätten i spegeln vars författare komenterade mig här på bloggen sen..:)



September -Hände inte så mycket den här månaden. Jag gick i skolan, umgicks mycket med Regina, och min kära mamma fyllde 37år. Men trots att det inte hände så mycket så var jag ändå väldigt deppad den här månaden också. Jag var ju fortfarande sjuk i anorexi men hade lämnat Nike. Jag var så himla rädd för att sabba allt. Det kändes som att stå på en gungbräda och antingen åker man åt ett håll eller så åker man åt ett annat. Jag viste inte hur allting skulle bli i åttan och om jag skulle orka med!



Oktober - Jag träffade Darin på en signering i vällingby Centrum emd min kompis Sandra. Det var också den här månaden som jag började acceptera en förändring och faktiskt den här månaden som anorexin började att släppa lite!
Jag var också på Linneas Halloween fest...


November - tror aldrig att jag mått sämre! Jag fick kompis problem av en anledning, klarade inte av i skolan och gjorde allt för att bli smal igen! Jag kom in i jordens depprision och var hemma från skolan jämt för det mest! Jag klarade verkligen inte av att vara i skolan just då, bara tanken av skolan fick mig att Gråta! Den här månaden kom att bli den värsta månaden i mitt liv och en månad jag snabbt bara vill glömma!



December - Mådde jag lite bättre och hade gått upp några KG. Nu vägde jag äntligen åtminstone 49kg. Julen vart bra tillslut och jag gick ut skolan med två IG 2 VG och resten G! Dem sista veckorna i skolan började jag må mycket bättre och jag gick och pratade hos gloria runt en gång i veckan! Men jag såg ändå till att försöka göra 2009 till ett mycket bättre år än 2008!



Idag -Mars 2009 - Mår jag betydligt bättre. Jag äter medicin dagligen och går i skolan utan problem...Jag har blivit friskförklarad från mina ätstörningar och är nu 172cm lång och väger 55kg. Mitt mål har hela tiden varit att lyckats gå upp till 55 kg, och nu har jag det! Jag har lärt känna många nya kompisar på kort tid samt kännt att jag börjat leva som en normal tonåring tillslut.
nu sitter jag här ett år senare och känner mig som en ny människa. Det känns inte änns som att det är jag som har vart med om alla dem där sakerna! Som att det är någon annan tjej!  Idag kan jag äta vad jag vill och när jag vill, jag träffar kompisar regelbundet och känner mig absolut inte ensam! Nu för en gångs skull har jag blivit lycklig och jag hoppas att jag kommer kunna hjälpa andra killar och tjejer som har samma problem som jag har haft, på något sett!

Carro

PS. det här blir då också mitt sista inlägg om mig själv i kategorin "Anorexi". Eftersom jag nu går vidare och Anorexin är ett avslutat kapitell i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: rebecca

mycket bra gjort! (:

2009-03-17 @ 17:15:29
URL: http://rorebobecoccoca.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-03-17 @ 17:30:19
URL: http://.blogg.se/
Postat av: steffie

Du har jätte finna bilder och du är en bra fotograf :D Hoppas du har det bra så syns vi i skolan ;) <3

2009-03-17 @ 17:31:47
URL: http://steffif95.blogg.se/
Postat av: ......

Grattis, duktig du har varit!:)

2009-03-17 @ 19:44:35
Postat av: ffay - MODEBLOGGEN

Carro efter man läst din kategori om "aneroxi" förstår jag hur mycket du har gått igenom och kämpat ! du ska vara jävligt glad över dig själv och framför allt vara STOLT! är JÄÄÄTTE glad för din skull just nu ! :)





kramar yasmine :)

2009-05-06 @ 21:06:08
URL: http://ffay.blogg.se/
Postat av: CC

Kul att du tittade in i min blogg :)



Låter bra det där att du tagit dig ur detta!!

2009-07-05 @ 15:11:15
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: jardan

vilken kämpe du är, hoppas du är stolt över vad du klarat och att du går vidare med dinerfarenhet för att hjälpa andra.

2009-07-05 @ 21:12:13
Postat av: Frokenferm

vet hur de är har själv haft ätstörningar...

va stark!!

2009-07-26 @ 16:21:57
URL: http://frokenferm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0